Wersja Stelvio 2.0 16V Turbo MultiAir 280KM to najmocniejsza benzynowa odmiana w regularnej gamie, skierowana do entuzjastów dynamicznej jazdy, ale z nutą praktyczności. Silnik o mocy 280 KM, napęd Q4 i automat ZF zapewniają przyspieszenie do setki w zaledwie 5,7 sekundy i prędkość maksymalną 232 km/h. Sportowe właściwości podkreśla sztywno zestrojone zawieszenie z wielowahaczowym układem z tyłu, doskonałe prowadzenie na zakrętach, a także wyraźnie sportowy charakter układu kierowniczego. Bogate wyposażenie obejmuje sportowe fotele, rozbudowane multimedia, liczne systemy bezpieczeństwa i dodatki poprawiające komfort jazdy (np. aktywny tempomat, kamera cofania, system audio premium). W codziennej eksploatacji to samochód szybki i efektowny, przy czym należy być świadomym podwyższonego spalania – przy dynamicznej jeździe powyżej 13 l/100 km, w trasie można osiągnąć ok. 9 l/100 km. MultiAir, mimo znacznej trwałości, jest bardzo czuły na czystość oleju oraz jakość serwisowania, a zaniedbania prowadzą do kosztownych usterek w układzie sterowania zaworami lub turbo. Użytkownicy zwracają uwagę na pojedyncze przypadki awarii systemów elektronicznych, czujników i automatu (szczególnie przy dużych przebiegach i aktywnej eksploatacji). Wadą bywa także szybkie zużywanie się klocków hamulcowych, opon i niektórych elementów wnętrza przy sportowej jeździe. Mimo tych minusów Stelvio 280KM stale postrzegane jest jako jedno z najprzyjemniejszych w prowadzeniu SUV-ów klasy premium z włoskim pazurem, oryginalnością i prestiżem marki.
Strona główna Dane techniczne ALFA ROMEO STELVIO 2.0 16V TURBO MULTIAIR 280KM – OPINIE, WADY, AWARIE...