ALFA ROMEO STELVIO 2.2 MULTIJET 16V 190KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Wariant 2.2 Multijet 16V 190KM to propozycja dla najbardziej wymagających użytkowników ceniących wysoką dynamikę jazdy i sportowy charakter włoskiej marki nawet w praktycznym rodzinnym SUV-ie. Silnik wysokoprężny generuje 190 KM oraz 450 Nm momentu, gwarantując sprint do 100 km/h w niewiele ponad 7,3 s. Jest to jednostka wysoce zaawansowana: turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk common rail i napęd na cztery koła (Q4) pozwalają wykorzystać pełen potencjał także podczas jazdy po śliskiej nawierzchni czy w górach. Największe atuty to bardzo dobra elastyczność i wyczuwalny „zapas mocy” nawet podczas wyprzedzania z pełnym obciążeniem. Model zachwyca prowadzeniem – zawieszenie jest sztywno zestrojone i stworzone do dynamicznej jazdy, a układ kierowniczy komunikatywny i precyzyjny. Na plus należy zaliczyć bogate wyposażenie, świetnie wyciszoną kabinę, komfortowe fotele, nowoczesne multimedia i wzorcowe systemy bezpieczeństwa. Z wad należy wymienić zużycie dwumasy, którego wymiana bywa kosztowna przy wyższych przebiegach, szybciej zapychający się DPF (w autach głównie miejskich), sporadyczne przypadki awarii turbosprężarki i czujników temperatury. Elektronika auta jest rozbudowana − pojawiają się czasem usterki asystentów, systemu parkowania, jednostek sterujących szybami i lusterkami. Zawieszenie rewelacyjnie trzyma w zakrętach, ale wymaga kosztownej obsługi przy zużytych łącznikach i amortyzatorach. Stelvio 190KM jest dedykowane tym, którzy oczekują od rodzinnego SUV-a nie tylko praktyczności, ale także emocji i typowo włoskiego charakteru.