Alfa Romeo Tonale 1.5 16V Firefly VGT Turbo 160KM stanowi kompromis między nowoczesną technologią, stylowym designem a codzienną ekonomią użytkowania. Pod maską pracuje czterocylindrowy, doładowany silnik Firefly z systemem mild-hybrid (48V), który przy mocy 160 KM i momencie obrotowym 240 Nm nie tylko zapewnia dynamiczną jazdę, ale też znacznie ogranicza spalanie – realne zużycie paliwa w mieście oscyluje wokół 7 l/100 km, a na trasie można zejść do 5,5 l. Zaletą tej jednostki jest bardzo dobra elastyczność, płynne ruszanie w trybie elektrycznym oraz szybka reakcja na gaz dzięki elektrycznemu turbo. Auto prowadzi się zaskakująco pewnie jak na crossovera, a układ kierowniczy daje odczucie lekko sportowego charakteru, szczególnie w wyższych konfiguracjach wyposażenia. Wnętrze modelu oferuje udaną mieszankę nowoczesności i tradycji – cyfrowe zegary, szeroki wybór ekranów dotykowych, wielokolorowe podświetlenie i wysokiej jakości tapicerki oraz systemy wsparcia kierowcy (kamera 360°, asystenci parkowania, tempomat adaptacyjny, asystent jazdy w korku). Wady modelu ujawniają się po krótkiej, miejskiej eksploatacji – układ mild hybrid wymaga regularnych „dłuższych tras”, by skutecznie doładować baterię. Typowe problemy to sporadyczne błędy elektroniki (asystenci, multimedia), wymiana świec zapłonowych i owiane legendą awarie drobnych czujników układu napędowego czy wspomagania hamulców. Zdarzają się także wycieki oleju lub nieszczelności pokrywy zaworowej. Koszty serwisu są na poziomie segmentu premium, ale przy odpowiednim podejściu auto uchodzi za trwałe i niedrogawe w codziennej obsłudze. Zawieszenie dobrze radzi sobie z polskimi drogami, lecz bywa dość sztywne w porównaniu z konkurencją z Niemiec czy Francji. Bagażnik i kabina są wystarczająco przestronne na rodzinne podróże, a samo auto przyciąga wzrok włoskim charakterem i nowoczesnym designem.