AUDI 100 C4 2.0E 115KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi 100 C4 2.0E 115KM zdobyło uznanie za niezniszczalność i prostą technikę. Czterocylindrowa jednostka 2.0 o oznaczeniu AAD/ABK to motor stworzony do pokonywania dużych przebiegów – często spotyka się egzemplarze z przebiegiem ponad 400 tys. kilometrów, które nadal zachowują sprawność. Model oferuje solidny komfort jazdy, bardzo dobrą widoczność, szerokie wnętrze i pojemny bagażnik. Wyciszenie kabiny oraz charakter auta typowe są dla limuzyn lat 90.: zawieszenie przystosowane do polskich dróg, bardzo trwałe wahacze i amortyzatory, a także wygodne, szerokie fotele sprzyjające długim trasom. Silnik 2.0E zapewnia przeciętne osiągi – auto rozpędza się spokojnie, preferuje delikatną, płynną jazdę, za to odwdzięcza się bezawaryjnością oraz prostą obsługą serwisową. Do typowych problemów należą wycieki oleju spod głowicy, awarie układu chłodzenia (np. pompa wody, termostat), sporadyczne usterki czujników wtrysku, a także zużycie tłumików i wydechu. Elektronika bardzo prosta, więc łatwa w naprawach. Słabszą stroną Audi 100 C4 są podatność na korozję progów i nadkoli oraz średnia dynamika silnika przy pełnym załadunku. Model łatwo dostosować do LPG, co pozwala znacznie ograniczyć koszty użytkowania. Audi 100 C4 2.0E to wybór dla konserwatywnych kierowców ceniących trwałość i prostotę – wybacza zaniedbania, długo pozostaje nie do zdarcia, o ile zadbać o regularne wymiany płynów i rozrządu.