Model 2.5 TDI 116KM (AAT/ABP) w Audi 100 C4 uchodzi za przełomowy w historii diesli, wprowadzając zaawansowany, pięciocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Motor ten oferuje dobrą dynamikę – 116KM pozwala na sprawne wyprzedzanie, jazdę autostradową i komfort przyspieszania, jakiego nie dawały wcześniejsze „wolnossące” diesle. Spalanie oscyluje wokół 6–7 l/100 km na trasie i do 8 w mieście, co przy tej mocy i wadze samochodu jest znakomitym wynikiem. Wielką zaletą tej wersji jest wytrzymałość – przy odpowiedniej obsłudze silnik potrafi przejechać kilkaset tysięcy kilometrów bez generalnego remontu. Komfort wnętrza i wyposażenia jest na typowo wysokim poziomie Audi C4: wygoda podróży, pojemny bagażnik, cisza w kabinie nawet przy wyższych prędkościach. Układ zawieszenia gwarantuje bardzo dobre tłumienie nierówności i odporność na polskie drogi. Użytkownicy cenią sobie także łatwą adaptację do instalacji LPG i niewysokie koszty obsługi jak na klasę samochodu. Do typowych wad należą: wycieki oleju (najczęściej z uszczelek wału, pokrywy zaworowej, czy turbo), awarie przepływomierza, sporadyczne uszkodzenia wtryskiwaczy oraz napinacza rozrządu. Przy większych przebiegach pojawiają się problemy z zapychającym się intercoolerem, nagarem w dolocie oraz awarie turbosprężarki (objawy: wzrost spalania, spadki mocy, dymienie). Elektronika silnika (czujniki, przekaźniki) po latach może być źródłem trudnych do zlokalizowania usterek. Zawieszenie wymaga inwestycji co około 150 tys. km (amortyzatory, tuleje), a hamulce w długim przebiegu wymagają kompleksowej regeneracji. Układ kierowniczy, choć precyzyjny, lubi mieć luzy na przegubach. Korozja nie jest wielkim problemem, lecz egzemplarze po poważnych naprawach blacharskich mogą wymagać kontroli progów i bagażnika. Audi 100 C4 2.5 TDI to jeden z najbardziej poszukiwanych klasyków wśród diesli, gwarantujący zarówno rozsądną ekonomikę, jak i bardzo wysoką trwałość oraz wygodę podróży, pod warunkiem zadbania o regularny serwis.