Audi 80 B3 1.6 D 54KM JK jest uosobieniem prostoty i niezawodności, jakie charakteryzowały auta tego segmentu w latach 80. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny bez turbo o mocy 54 KM to legendarny „nie do zdarcia” motor – pozwalał pokonywać bardzo duże przebiegi przy minimalnych kosztach eksploatacji. Największymi atutami tego modelu są oszczędność (w trasie spalanie od 4,5 do 5,5 l/100 km), nieskomplikowana obsługa i dostępność tanich części zamiennych. Kompaktowe nadwozie B3 jest lekkie, odporne na korozję, a zawieszenie zostało przystosowane do polskich dróg lat 90. Wnętrze jest proste, ergonomiczne, dobrze wyciszone, a siedzenia zapewniają przyzwoity komfort nawet na dłuższych dystansach. W codziennej eksploatacji pojazd spisuje się znakomicie jako auto miejskie i do lokalnych tras, choć z uwagi na niewielką moc nie nadaje się do dynamicznej jazdy (przyspieszenie do setki to około 19–20 sekund, a prędkość maksymalna nie przekracza 140 km/h). Wady pojawiają się głównie po latach eksploatacji – trudności z rozruchem w zimie (zużyte świece żarowe, aku), wycieki oleju i paliwa w okolicach pompy wtryskowej oraz wyeksploatowane uszczelki silnika. Typowe są również awarie układu wydechowego oraz luzy w zawieszeniu przy większym przebiegu. Elektronika praktycznie tu nie występuje – co stanowi zarówno zaletę, jak i wadę dla współczesnego użytkownika. Podstawowe usterki naprawia się niskim kosztem we własnym zakresie. Model uwielbiany przez taksówkarzy i flotowców epoki, dziś to ciekawa propozycja na klasyka i auto do codziennych, ekonomicznych dojazdów.