AUDI 80 B4 2.6 V6 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi 80 B4 2.6 V6 150KM to doskonały przykład niemieckiej inżynierii klasy premium przełomu lat 80. i 90. Samochód napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem V6 o mocy 150KM, który zapewnia bardzo wysoką kulturę pracy, dużą elastyczność oraz cichą jazdę – zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach. Motor ten słynie z płynnego przyspieszania: osiągi na poziomie 0-100 km/h w 9,5 sekundy robiły wrażenie w swoich czasach, a auto bez trudu utrzymuje wysokie prędkości autostradowe. Największe zalety tego modelu to legendarna trwałość i odporność na duże przebiegi – warunkiem jest regularna wymiana oleju i rozrządu (na pasku), a także pilnowanie układu chłodzenia. Zawieszenie, komfortowe na autostradzie, jest stosunkowo proste i odporne na złe drogi. Model ten, dzięki ocynkowi, zaskakuje odpornością na korozję – karoseria przy odpowiednim dbaniu nie zdradza wieku pojazdu. Wnętrze Audi 2.6 V6 to połączenie klasyki z komfortem: szerokie, wygodne fotele, solidne wykończenie, automatyczna klimatyzacja i bogate wyposażenie nawet w bazowych wersjach. Wady tego silnika to podatność na wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, wycieki z miski i nieszczelności w rejonie osprzętu silnika. Mechanicznie można napotkać także sporadyczne problemy z cewkami zapłonowymi oraz przepływomierzem. Naprawy paska rozrządu wymagają fachowej wiedzy i są kosztowne – pomyłka kończy się kosztownym remontem głowicy. Wysokie spalanie w mieście (powyżej 12 l/100 km) należy zaakceptować – jazda z LPG wymaga dobrego montażu. Elektronika jest trwała, ale po latach mogą pojawiać się usterki centralnego zamka, szyb czy wskaźników. Zawieszenie, choć odporne, potrafi wymagać kompletu nowych elementów przy wysokich przebiegach, co nie jest tanie. Audi 80 B4 2.6 V6 to świetny kompromis między osiągami a wygodą, stanowi ciekawą alternatywę dla nowszych, znacznie droższych modeli klasy średniej wyższej. Auto cenione przez kolekcjonerów i użytkowników ceniących trwałość oraz wyjątkowy charakter niemieckich klasyków.