Audi A1 8X 1.6 TDI CR 105KM z silnikiem CAYC to wybór ekologiczny, ekonomiczny i bardzo praktyczny. Ta jednostka wysokoprężna wykorzystuje technologię common rail, zapewniając bardzo dobrą elastyczność przy niskich kosztach eksploatacji – spalanie w trasie spada do ok. 4,0 l/100 km, a w mieście rzadko przekracza 6,0. Silnik uchodzi za „pancerny”, ale ma kilka newralgicznych punktów: najpoważniejszą wadą są wtryski piezoelektryczne, które z czasem mogą ulec uszkodzeniu (objawem są nierówne obroty na biegu jałowym, dymienie lub utrata mocy). Dodatkowo bywa awaryjny zawór recyrkulacji spalin (EGR) i filtr DPF, który w jeździe miejskiej może szybko wymagać regeneracji. Znane są także przypadki rozciągania się paska rozrządu przed sugerowanym przebiegiem – dlatego zaleca się wymieniać go co 90 tys. km lub co 4 lata. Auto dobrze radzi sobie na dłuższych trasach, ale w mieście potrafi dokuczyć zapychający się DPF oraz pojedyncze problemy z przepustnicą czy czujnikami spalania. Model jest chwalony za komfort jazdy i cichą kabinę; wyposażenie to często systemy multimedialne, klimatyzacja, tempomat, liczne schowki i niezłe wygłuszenie. Największy atut tego diesla to odporność na przebiegi pod warunkiem serwisowania w dobrym warsztacie. Polecić go można osobom oczekującym niskich kosztów jazdy i długowieczności samochodu miejskiego, które nie chcą obawiać się wysokich kosztów paliwa.