Audi A3 8L 1.8 20V TURBO 150KM w wersjach oznaczonych kodami AGU oraz AQA to klasyk segmentu hot-hatch i jeden z najbardziej rozpoznawalnych sportowych kompaktów przełomu tysiącleci. Serce tej wersji stanowi czterocylindrowy, 20-zaworowy silnik turbo z pośrednim wtryskiem paliwa, który osiąga moc 150 KM i bardzo solidny moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów. Samochód oferuje ponadczasową dynamikę — przyspieszenie do 100 km/h trwa 8 sekund, a płynność rozwijania mocy stawia go w czołówce używanych hatchbacków tej dekady. Zaletą motoru AGU/AQA jest wytrzymałość — odpowiednio serwisowany silnik bez problemu znosi przebiegi nawet ponad 300 tys. km, zachowując dobrą kondycję. Plusem jest także szeroka dostępność części i łatwość tuningu — wersje te uchodzą za świetną bazę dla modyfikacji (wymiana turbosprężarki, intercoolera czy programowanie sterownika). W eksploatacji A3 1.8T Turbo jest stosunkowo tania, realne zużycie paliwa wynosi 7–9 l/100 km, a wnętrze, choć proste, długo wnosi komfort jazdy. Wady tej wersji związane są głównie z wiekiem: największą bolączką są wycieki oleju (szczególnie z uszczelnień wału, pokrywy zaworowej), awarie cewek i świec zapłonowych oraz zużycie przepływomierza. Turbosprężarka wymaga chłodzenia po dynamicznej jeździe – zaniedbania kończą się kosztowną regeneracją. Zdarzają się awarie przepustnicy, sonda lambda oraz drobne utrudnienia z kontrolą trakcji. Układ rozrządu na pasku wymaga regularnej wymiany (najlepiej co 90 tys. km). Zawieszenie, choć trwałe, wymaga wymiany wahaczy, tulei i amortyzatorów przy większych przebiegach. Auto słynie ze świetnej odporności na korozję (ocynk), lecz warto kontrolować progi i nadkola. Elektronika nie jest nadmiernie skomplikowana, więc naprawy są tanie i szybkie. Audi A3 1.8T AGU/AQA to idealny kompromis dla osób szukających dynamicznego youngtimera z potencjałem do dalszych przeróbek oraz codziennego użytkowania.