AUDI A3 8L 1.8 T 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A3 8L 1.8 T 150KM to wersja, która będąc bliźniaczo podobna do kodów silników AGU/AQA, cieszy się niesłabnącą popularnością na rynku wtórnym dzięki stosunkowo niewysokim kosztom utrzymania, sprawdzonej konstrukcji i przyzwoitym osiągom. Silnik ten (w różnych odmianach) generuje moc 150 KM i pozwala na sprawne przyspieszanie w każdych warunkach. Osiągi, mimo wieku, pozostają w czołówce hatchbacków lat 90. Przy prawidłowo wykonanym serwisie motor 1.8T słynie z wytrzymałości – nie brak egzemplarzy o przebiegach ponad 400 tys. km bez poważnego remontu. Wyjątkowo łagodnie, jak na turbo, znosi montaż instalacji LPG. Najczęstsze plusy tej wersji to łatwość modyfikacji, szeroka dostępność części i niezawodność jednostki (przy pilnowaniu wymian rozrządu oraz oleju). Drobne, typowe wady to wycieki oleju z uszczelek, sporadyczne awarie turbo (często wynikają z zaniedbania chłodzenia po dynamicznej jeździe), awarie cewek zapłonowych i świec oraz incydentalne problemy z przepływomierzem i przepustnicą. Trzeba również uważać na zużycie pompy wody i łopatki turbo przy wysokich przebiegach. Zawieszenie oryginalnie ustawione komfortowo/sportowo, przy intensywnej eksploatacji wymaga wymian amortyzatorów i tulei. Wnętrze, choć wiekowe, trzyma klasę jeśli jest zadbane. Model polecany jest zarówno na pierwsze auto sportowe, jak i bazę do długodystansowego daily. Elektronika jest nieskomplikowana, co obniża koszt napraw i serwisów. Karoseria dobrze zabezpieczona przed korozją, lecz typowym ogniskiem są progi i nadkola. To model, który zapewnia sportowy charakter bez drenażu portfela, a satysfakcję z jazdy gwarantuje przez długie lata.