Audi A3 8L 1.9 TDI 110KM (AHF, ASV z pompą VP37) to ikona trwałości wśród diesli końca lat 90. Zasilanie rotacyjną pompą wtryskową Bosch VP37 uchodzi za najbardziej odporne na zaniedbania paliwowe i wytrzymujące ogromne przebiegi – nie brakuje egzemplarzy z przebiegiem powyżej 700 tys. km z oryginalną pompą! Silnik 1.9 TDI 110KM to kompromis między dynamiką (przyspieszenie do 100 km/h w 10 sekund) a spalaniem (w trasie 4,5-5,5 l/100 km, w mieście 6-7). Prawidłowo serwisowany motor cechuje się długowiecznością, szeroką dostępnością części i minimalizmem kosztów serwisu. Wady: wycieki oleju spod pokrywy zaworowej (uszczelki starej generacji), sporadyczne awarie przepływomierza powietrza, EGR do czyszczenia, a turbo po 350-400 tys. km wymaga regeneracji. Typowa dla 1.9 TDI VP37 jest awaria rozrusznika i alternatora oraz przecieki na przewodach paliwowych. Zawieszenie jest proste, tanie w naprawach i choć niezbyt komfortowe na dzisiejsze czasy, bardzo trwałe; po latach wymaga wymiany wahaczy, amortyzatorów i gum. Elektronika minimalistyczna, więc nie sprawia większych kłopotów – poza czujnikiem temperatury i centralnym zamkiem. Model nie przepada za jazdą wyłącznie miejską – preferuje dłuższe trasy i regularną wymianę oleju oraz filtrów. Polecany na rodzinny samochód użytkowy lub taxi – wytrzymałość TDI 110KM jest wzorcem dla nowszych generacji diesla.