Audi A3 8L 1.9 TDI 130KM z silnikiem oznaczonym kodem ASZ to najmocniejsza odmiana TDI w tej generacji, dostępna wyłącznie jako wersja po liftingu i wyposażona w technologię pompowtryskiwaczy (PD). Jednostka ASZ, znana z Golfa czy Leona, oferuje świetną dynamikę – 130 KM i 310 Nm momentu zamieniają A3 w prawdziwego sprintera segmentu kompakt (0-100 km/h w 9,3 s). Motor cechuje się bardzo wysoką wytrzymałością – bez problemu osiąga przebiegi ponad 400 tys. km bez remontu głównego, pod warunkiem częstych wymian oleju (co 10-15 tys. km) i używania dobrej jakości filtrów. Plusem tej wersji jest wybitna elastyczność, doskonała kultura pracy jak na diesla oraz ekonomia – realne spalanie to 5-6 l/100 km w trasie i ok. 7-7,5 w mieście. Wnętrze 8L po lifcie wciąż zachwyca solidnością, komfortową tapicerką i porządnym wygłuszeniem kabiny. Wadą silnika ASZ są koszty ewentualnych napraw – regeneracja pompowtryskiwaczy jest kosztowna (często już po 250 tys. km), a zaniedbania w serwisie powodują awarie zamków pompowtrysków, turbosprężarek i dwumasowego koła zamachowego. Wymiana sprzęgła czy rozrządu to inwestycje, które należy przewidzieć przy wyższych przebiegach. Wycieki oleju (nowe uszczelki, turbo) oraz sporadyczne awarie przepływomierza powietrza nie są rzadkością. Model często boryka się z zapychaniem zaworu EGR i przepustnicy, szczególnie w autach eksploatowanych głównie w mieście. Nadwozie odporne na korozję, zawieszenie bardzo trwałe, choć z czasem wymaga gruntownej regeneracji. To idealny wybór dla osób oczekujących dynamicznego, oszczędnego i nieskomplikowanego w obsłudze auta na długie lata.