AUDI A3 8L 1.9 TDI 90KM VP37 AGR ALH – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Warianty AGR oraz ALH to synonim oszczędności, prostoty i długowieczności wśród kompaktowych dieselów końca lat 90. A3 8L 1.9 TDI 90KM VP37 to auta na pompie rotacyjnej Bosch VP37 – legendarne za odporność na kiepskie paliwo, niezniszczalność i bezobsługowość. Jednostka osiąga 90 KM, przyspiesza do setki w ok. 12 sekund, a spalanie wynosi realnie 4,5–5,5 l w trasie i do 7 w mieście. Plusem jest łatwość dobrego tuningu (większa turbina, program) bez istotnego spadku trwałości. Atuty to tania i szybka obsługa warsztatowa, świetna dostępność części oraz niska podatność na kosztowne awarie. WADY – głównie wiek: awarie wtryskiwaczy, sporadyczne kłopoty z pompą VP37 (nieszczelności, wycieki, zużycie uszczelnienia czołowego), zużycie turbosprężarki po 250-300 tys. km oraz wycieki oleju z uszczelek pokrywy zaworowej oraz turbo. Warianty AGR/ALH gorzej znoszą jazdę wyłącznie miejską – szybciej zapycha się EGR i dolot, a długie postoje kończą się wyciekiem paliwa z przewodów. Komfort podróży – typowy dla A3 8L: twarde, wygodne fotele, solidne wykończenie wnętrza i przyzwoite wygłuszenie. Elektronika – minimalna i niezawodna, choć po latach mogą pojawić się awarie centralnego zamka czy szyb. To model wytrzymały, tani w obsłudze i doskonały na codzienne dojazdy, szczególnie dla tych, którzy nie boją się wysokich przebiegów i sami lubią „majsterkować” przy swoim aucie.