Audi A3 8P 2.0 16V TFSI 170KM to dynamiczny wariant turbo w gamie modelu, najczęściej wybierany przez osoby oczekujące lepszych emocji, ale niekoniecznie topowych kosztów. Silnik TFSI o mocy 170 KM zapewnia świetne osiągi (setka w ok. 7,1 sekundy), natychmiastową reakcję na gaz i elastyczność nawet przy pełnym załadunku. Motor ten wyposażony jest w bezpośredni wtrysk, turbosprężarkę oraz rozrząd łańcuchowy, który przy właściwym serwisie jest bardzo trwały. Plusy modelu to kultura pracy, dobra współpraca z automatem i manualem, znakomity kompromis między mocą, a spalaniem (średnio 7,5-8,5 l/100 km). Wielką zaletą jest łatwość tuningu – już drobne zmiany w ECU pozwalają zwiększyć moc bez negatywnego wpływu na trwałość, o ile stosowane są dobre oleje i paliwa. Niestety, typowe problemy jednostek TFSI nie omijają wersji 170KM: występuje skłonność do powstawania nagaru na zaworach ssących (szczególnie przy jeździe miejskiej), wycieki oleju z pokrywy zaworowej, sporadycznie awarie cewek zapłonowych. Model znany jest też z awarii układu rozrządu (rozciąganie łańcucha w okolicach 200 tys. km) i kosztownej regeneracji turbosprężarki przy większych przebiegach. Elektronika jest niezła, choć bywają awarie czujników ciśnienia doładowania i drobne niedoskonałości multimediów lub klimatyzacji. Wnętrze klasyczne dla A3 8P – trwałe, ergonomiczne, z niezłym wygłuszeniem i szeroką dostępnością wyposażenia. To model dla pasjonatów dynamicznej jazdy, świadomych kosztów regularnego serwisu, oczekujących od auta premium wyższych osiągów bez rezygnacji z komfortu na co dzień.