Wersja 1.4 TFSI o mocy 140 KM to kompromis pomiędzy lekko sportową charakterystyką a praktycznością codziennego użytkowania. Motor ten często wyposażony jest w system COD (Cylinder on Demand – odłączanie dwóch cylindrów podczas lekkiego obciążenia), co w praktyce daje bardzo korzystne efekty w zakresie spalania – realnie zużycie paliwa w trasie spada poniżej 5,5 l/100 km, w mieście rzadko przekracza 7 l. Osiągi są bardzo dobre: do „setki” przyspiesza w ok. 8,2 sekundy, a dzięki turbo zachowuje elastyczność i „zapas mocy” w każdych warunkach. Plusem jest cicha praca silnika, świetne wygłuszenie kabiny i precyzja prowadzenia – A3 wpisuje się w standardy premium zarówno pod względem wykończenia, jak i charakterystyki jazdy. Model chwalony jest za szeroką ofertę systemów bezpieczeństwa, intuicyjne multimedia i bogate wyposażenie. Jednak wersja 1.4 TFSI 140KM nie jest pozbawiona wad. Kondycja rozrządu (łańcuchowego) zawsze wymaga uwagi – rozciągnięcie manifestuje się szarpaniem przy rozruchu, stukaniem na zimno i może prowadzić do bardzo kosztownej naprawy. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem, jak na konstrukcję swojego czasu, podatna jest na nagar odkładający się na zaworach ssących – objawy to utrata płynności pracy, mniejsze osiągi i gorsza kultura pracy silnika po miejskiej eksploatacji. Znane są także pojedyncze problemy z cewek i świec zapłonowych, wycieki oleju spod dekla oraz awarie zaworu PCV (odmy). Zdarzają się kłopoty z elektroniką, głównie związane z centralnym zamkiem, czujnikami ciśnienia kół, a także multimedia i klimatyzacja potrafią „zawiesić się” po kilku latach użytkowania. Komfort jazdy jest na wysokim poziomie, ale zawieszenie z opcjonalnymi większymi kołami bywa twardsze – warto pilnować stanu amortyzatorów i końcówek drążków. Część użytkowników zauważa, że system COD czasem zgłasza błędy czujników i wymaga resetu przez komputer pokładowy. Model jest polecany na codzień kierowcom szukającym równowagi pomiędzy osiągami, technologią, kosztami serwisu i prestiżem niemieckiej marki.