Audi A3 8V FL 1.0 12V TFSI 116KM (oznaczenie CHZD) to jeden z ciekawszych przykładów współczesnego downsizingu, który pokazuje, że nawet litrowa jednostka może spełnić oczekiwania wymagających, nowoczesnych użytkowników. Silnik trzycylindrowy, turbodoładowany rozwija 116 KM i osiąga bardzo dobre wyniki – do setki w 9,9 sekundy, elastyczność od niskich obrotów, niskie spalanie: w mieście 6,0–6,5 l, na trasie ok. 5 l/100 km. Model świetnie spisuje się w mieście, zwinność i lekkość prowadzenia to atut, choć na autostradzie przy pełnym załadunku rezerwy mocy są ograniczone – wyprzedzanie wymaga planowania. Wnętrze po liftingu to nowoczesny cockpit, nowa generacja multimediów, szerokie możliwości personalizacji – wygodne siedzenia, dobrze wyciszona kabina, bardzo dobra ergonomia. Plusem jest dostępność pakietów wyposażenia Premium, rozbudowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia (adaptacyjny tempomat, czujniki martwego pola, aktywny parking pilot). Wady? Typowe dla małych jednostek – silnik przy dynamicznej eksploatacji lubi podnieść spalanie do 8 l/100 km, wyczuwalne wibracje przy wyższych obrotach i tendencja do szybkiego zużycia świec i cewek zapłonowych (zalecana wymiana co 50–60 tys. km). Sporadycznie pojawiają się wycieki oleju z turbiny lub pokrywy zaworowej, drobne awarie czujników, a w dłuższej eksploatacji pojawiają się przypadki zapchania się odmy. Wady to także koszty wymiany paska rozrządu – interwał co 180 tys. km lub co 5 lat – oraz podatność na podmuchy boczne przy silniejszym wietrze (niska masa auta). Auto najlepiej sprawdza się na co dzień w rękach osób szukających wygodnego, praktycznego samochodu do miasta i sporadycznych tras.