Audi A3 8V FL z silnikiem 2.0 16V TFSI 190KM o oznaczeniu CZPB to propozycja dla osób, które szukają kompromisu pomiędzy dynamiką, nowoczesnością i komfortem segmentu premium. Ten czterocylindrowy benzynowy silnik turbo generuje 320 Nm, co przekłada się na świetne osiągi: sprint do „setki” trwa 6,8 sekundy, a elastyczność i reakcje na gaz są znakomite zarówno w mieście, jak i w trasie. Plusem tej wersji jest kultura pracy, bardzo niskie wibracje i natychmiastowa dostępność momentu obrotowego. Jednostka CZPB uchodzi za jedną z bardziej dopracowanych konstrukcji koncernu VW – poprawiono układ rozrządu (pasek zamiast awaryjnego łańcucha), zoptymalizowano wtrysk i chłodzenie, a system start-stop oraz tryby jazdy efektywnie ograniczają spalanie (realnie 7,5-8,5 l/100 km, w mieście do 10 l). Model po liftingu wyróżnia się nowoczesnym wnętrzem, większym ekranem, zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy i szeroką paletą personalizacji. Wady tej wersji to głównie podatność na powstawanie nagaru na zaworach ssących (efekt bezpośredniego wtrysku) oraz szybkie zużycie cewek i świec (zalecana wymiana co 60-80 tys. km). Zdarzają się sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i niewielkie awarie układu turbo (przy zaniedbaniach serwisowych). Dla wielu użytkowników mankamentem są wysokie koszty oryginalnych filtrów, części i płynów eksploatacyjnych. Model nie znosi LPG – montaż wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia głowicy. Elektronika auta po FL jest bardzo dopracowana, aczkolwiek pojawiają się sporadycznie błędy czujników lub multimedia wymagające aktualizacji. Tę wersję poleca się kierowcom oczekującym wyważenia między prestiżem, komfortem, nowoczesnością i realną frajdą z jazdy na co dzień.