Po liftingu Audi A3 8V z silnikiem 2.0 TDI 150KM (kody DBGA, DEJA, CRLB) kontynuuje tradycje najlepszych diesli koncernu. Czterocylindrowa jednostka Common Rail, wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy, osiąga 340 Nm i zapewnia znakomite osiągi (do setki w ok. 8,3 s). Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy i niską awaryjnością pod warunkiem stosowania wysokiej jakości oleju oraz regularnych serwisów. Atutem tego modelu jest rekordowo niskie spalanie – w trasie poniżej 5 l/100 km, w mieście 6,5-7 – oraz wysoka wytrzymałość skrzyni manualnej i automatu DSG. Wnętrze po FL oferuje lepsze wyciszenie, nowe multimedia, jeszcze bogatszy zestaw systemów wsparcia i bezpieczeństwa. Plusem są trwałe materiały wykończeniowe i świetna ergonomia kabiny. Wady tej wersji utożsamiane są z charakterystycznymi problemami współczesnych diesli: szybkie zużywanie filtra DPF przy użytkowaniu wyłącznie w mieście, sporadyczne awarie EGR, powracające po większych przebiegach wycieki oleju z uszczelek turbo i intercoolera. Po ok. 160-200 tys. km mogą pojawić się pierwsze sygnały zużycia dwumasowego koła zamachowego. Silnik wymaga regularnej wymiany paska rozrządu (co ok. 160 tys. km), a zaniedbania prowadzą do kosztownej awarii. Elektronika auta dopracowana, choć sporadyczne awarie czujników parkowania, start-stop czy systemów asystujących bywają zgłaszane jako irytujące, ale niedrogie w naprawie. Wersja 150KM to idealny kompromis – dla osób oczekujących oszczędności przy zachowanym komforcie i nowoczesnej stylistyce oraz funkcjonalności.