Audi A3 8Y 30 TDI SCR 116KM (kody DSU, DTR) wprowadza nową jakość do segmentu ekonomicznych, kompaktowych diesli. Czterocylindrowa jednostka Common Rail z systemem SCR (AdBlue) oferuje 116 KM i aż 300 Nm – ten moment pozwala osiągnąć setkę w okolicach 10,1 sekundy i zapewnia bardzo duży komfort użytkowania zarówno w mieście, jak i na trasie. Najważniejszą zaletą tej wersji jest bardzo niskie realne spalanie – na autostradzie można osiągnąć wynik nawet 4,0–4,5 l, a w mieście rzadko przekracza 6 l. Model 8Y został wyposażony w zupełnie nowy system multimedialny (MMI), cyfrowy kokpit, szeroki pakiet asystentów jazdy (adaptacyjny tempomat, lane assist, emergency braking) oraz nową generację wyciszenia wnętrza. Siedzenia są wygodne, a ergonomia prowadzenia podkreśla premium klasy całej konstrukcji. Wady tej wersji to przede wszystkim zaawansowanie układu emisji – system SCR wymaga regularnego uzupełniania AdBlue oraz serwisu wtryskiwaczy i czujników NOx (przy zaniedbaniach pojawiają się błędy na desce, spadek mocy i wymuszony tryb awaryjny). Przy jeździe głównie miejskiej czasem zapycha się DPF. Sporadyczne kłopoty stwarzają czujniki systemów bezpieczeństwa, zwłaszcza po kolizjach lub wymianie szyb (wymagana kalibracja). Turbo jest wytrzymałe, ale po 200 tys. km może wymagać regeneracji, podobnie jak dwumasowe koło zamachowe. Koszty części i serwisu są wyższe niż w 8V, jednak auto rekompensuje to nowoczesnością, wygodą i ekonomią. To idealny wybór dla tych, którzy chcą połączyć najnowsze technologie, niskie spalanie i wysoki komfort w kompaktowym pakiecie z prestiżem marki Audi.