AUDI A3 8Y 30 TFSI EVO 110KM DLAA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A3 8Y 30 TFSI EVO 110KM DLAA to podstawowa benzynowa propozycja najnowszej generacji kompaktowego hatchbacka premium, projektowana z myślą o użytkownikach miejskich ceniących technologię, niskie koszty eksploatacji i nowoczesny design. Trzycylindrowa jednostka turbo o mocy 110 KM charakteryzuje się bardzo niskim zużyciem paliwa (realnie 5,0–6,5 l/100 km), płynną jazdą po mieście i zadowalającą dynamiką – do setki przyspiesza w okolicach 10 sekund. Wersja EVO oznacza zoptymalizowaną mapę silnika: szybszy rozruch, lepsze reakcje na gaz, cichszą pracę i niższą emisję CO2. Wnętrze najnowszej A3 to przemyślane rozwiązania – cyfrowy kokpit, szeroki ekran MMI, nowoczesne systemy bezpieczeństwa, komfortowe siedzenia, a ilość portów USB i schowków doceni każdy użytkownik. Atutem jest wzorowa widoczność, wygodna pozycja za kierownicą i szeroki zakres opcji personalizacji. Wady tej odmiany dotyczą głównie ograniczonych możliwości przy pełnym obciążeniu lub autostradowej jeździe – rezerwa mocy kończy się powyżej 120 km/h, wyprzedzanie wymaga planowania. Silnik 1.0 TFSI, choć nowoczesny, nie jest odporny na tanie paliwo – wymaga dobrej jakości benzyny i częstych wymian oleju (najlepiej co 10–12 tys. km). Typowe problemy to sporadyczne zużycie cewek i świec zapłonowych przy częstej jeździe miejskiej, zużycie paska rozrządu poniżej interwału i okazjonalne wycieki oleju z obudowy turbiny. Czasem pojawiają się drobne błędy systemów multimedialnych bądź czujników parkowania. Zawieszenie kompromisowe – pozwala na komfortową jazdę w mieście i dobrą stabilność przy wyższych prędkościach. A3 8Y 30 TFSI EVO (DLAA) to model polecany miejskim kierowcom i rodzinom szukającym stylowej, ekonomicznej alternatywy dla bardziej wysilonych wersji.