Diesel 35 TDI SCR 150KM (DSR, DTS) w Audi A3 8Y to propozycja dla osób podróżujących na dłuższych dystansach, które wymagają niskich kosztów paliwa i solidnych osiągów bez kompromisu dla komfortu. Silnik 2.0 TDI z systemem SCR (AdBlue) rozwija 150 KM, co zapewnia dynamiczne przyspieszanie (0-100 km/h poniżej 9 sekund) i bardzo niskie średnie spalanie (4,5–5,8 l/100 km). Atutem tej jednostki jest stabilność przy wysokich autostradowych prędkościach, płynność rozwijania mocy i odporność na przeciążenia długodystansowe. Model 8Y cechuje się lepszym wyciszeniem, bardzo bogatymi opcjami multimedialnymi, wygodnymi fotelami i szeroką gamą systemów wspierających kierowcę (asystenty pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, kamera 360). Wady to typowe dla współczesnych wysokoprężnych modeli przypadłości: przy jeździe głównie miejskiej ryzyko zapchania filtra DPF, awarie zaworu EGR i konieczność dbania o regularne uzupełnianie AdBlue – przy zaniedbaniach system SCR generuje błędy i przechodzi w tryb awaryjny. Silnik nie toleruje taniego oleju, a pominięcie wymian skutkuje zużyciem turbo lub wtryskiwaczy. Znane są przypadki wycieków oleju z okolic chłodnicy EGR i intercoolera. Zawieszenie jest komfortowe, wytrzymałe na polskie drogi, lecz po 150–180 tys. km może pojawiać się luz w tulejach i amortyzatorach. To wersja dla osób szukających komfortowej, ekonomicznej i wytrzymałej maszyny premium do intensywnej eksploatacji w każdych warunkach.