AUDI A3 8Y 35 TFSI 150KM MILD HYBRID DFYA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A3 8Y 35 TFSI 150KM z oznaczeniem DFYA Mild Hybrid to ukłon w stronę ekologii i nowoczesności. Pod maską znajdziemy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TFSI wspierany systemem MHEV (mild hybrid), który umożliwia wyłączanie silnika podczas jazdy na luzie i płynniejsze ruszanie – wszystko dla niższego spalania (średnio 5,7–7,0 l/100 km miejskie, 4,8 l/100 km trasa). Ten wariant zapewnia świetną elastyczność, cichą pracę na niskich obrotach i dynamiczne przyspieszanie (0-100 km/h w 8,4 s). Plusem jest natychmiastowa reakcja na gaz, system COD (odłączanie dwóch cylindrów) oraz współpraca z 7-biegową automatyczną skrzynią S-Tronic, która zmienia biegi błyskawicznie i jest niemal niezauważalna w codziennej jeździe. Wyposażenie (cyfrowy kokpit, multimedia, asystenci jazdy, podgrzewane siedzenia) trzyma najwyższy standard w klasie premium. Model jest komfortowy również podczas dłuższych tras, a zawieszenie skrojone pod kompromis stabilności i wygody. Wadą wersji MHEV są podwyższone koszty ewentualnych napraw zespołu hybrydowego (układ rozruchu, bateria 48V), konieczność korzystania z serwisów znających specyfikę układu i typowe błędy systemu Start-Stop (konieczność aktualizacji oprogramowania, czasem wymiana czujników po intensywnej eksploatacji w cyklu miejskim). Sporadycznie zgłaszane są losowe komunikaty błędów napędu elektrycznego oraz pojedyncze przypadki awarii sprzęgła skrzyni S-Tronic przy intensywnej jeździe. Przy dłuższych przebiegach warto kontrolować odzyskiwanie energii podczas hamowania i dbać o systemy chłodzenia baterii. To nowoczesny, uniwersalny model miejski dla tych, którzy oczekują technologii, komfortu i niewygórowanych kosztów codziennej jazdy.