AUDI A3 8Y 35 TFSI EVO 150KM DPCA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

35 TFSI EVO 150KM (DPCA) to najbardziej zaawansowana wersja benzyny w linii 8Y, bazująca na nowoczesnym układzie 1.5 TFSI, dostosowanym do jeszcze niższej emisji i lepszej pracy w cyklu mieszanym. EVO w nazwie gwarantuje poprawioną mapę silnika, szybszą reakcję na gaz, lepszą kulturę pracy oraz zoptymalizowane zarządzanie termiczne (spalanie w mieście ok. 6,2 l/100 km, w trasie spada poniżej 5,5 l). Auto z silnikiem DPCA pozwala osiągnąć setkę w 8,3 s i zaskakuje bardzo cichą pracą nawet przy wysokich prędkościach obrotowych. Plusem są: doskonała współpraca z DSG, płynny system COD, adaptacyjne zawieszenie (opcjonalnie) i pełny pakiet multimediów oraz bezpieczeństwa. Komfort jazdy potęgowany jest dopracowanym wyciszeniem wnętrza, świetną ergonomią i szerokim wyborem konfiguracji. Wady dotyczą typowych przypadłości tego typu jednostek: rozciągający się łańcuch rozrządu (zalecane kontrole co 80–100 tys. km), szybkie zużycie cewek i świec zapłonowych (szczególnie przy dynamicznej jeździe), podatność na nagar przy użytkowaniu głównie miejskim oraz konieczność wymiany oleju syntetycznego bez zwłoki. Przy niewłaściwej eksploatacji system COD potrafi zgłosić błędy lub działać mniej efektywnie; znane są także sporadyczne awarie zaworu PCV. Model A3 8Y 35 TFSI EVO (DPCA) poleca się użytkownikom szukającym nowoczesnej benzyny z niskim spalaniem, szerokimi możliwościami personalizacji i pełną zgodnością z najnowszymi normami emisji.