Audi A3 8Y FL 30 TDI EVO 116KM SCR DXR to idealny wariant dla użytkowników oczekujących długofalowej ekonomii jazdy i bardzo niskiego spalania, połączonej z nowoczesnym designem i praktycznym wnętrzem najnowszego A3. Czterocylindrowy diesel 2.0 EVO, wyposażony w system SCR (AdBlue), generuje 116 KM i 300 Nm momentu – auto sprawnie radzi sobie zarówno w mieście, jak i na trasie, oferując przyspieszenie do setki w nieco ponad 10 sekund. Największe zalety tej wersji to: odbiegająca od standardów segmentu oszczędność paliwa (4,0–4,8 l/100 km w trasie, 5,5–6 l w mieście), ciche i bardzo płynne rozwijanie momentu oraz wysoka wytrzymałość przy flotowych przebiegach. Dzięki elektronicznemu sterowaniu silnikiem i rozbudowanym systemom emisji, auto spełnia najnowsze normy Euro, pozostając przy tym bardzo przewidywalnym w kosztach użytkowania. Wnętrze poliftingowego A3 jest nowoczesne, świetnie wyciszone i wyposażone w cyfrowy kokpit, rozbudowane multimedia i szeroką gamę systemów asystujących. Komfort podróży, fotele, bagażnik i ergonomia są doceniane zarówno przez kierowców indywidualnych, jak i służbowych. Wady tej wersji to skłonność do szybszego zapychania filtra DPF (przy wyłącznie miejskich, krótkich trasach), awarie EGR po większych przebiegach, zużycie dwumasowego koła zamachowego po 160–200 tys. km w eksploatacji miejskiej oraz konieczność częstego uzupełniania AdBlue. Znane są pojedyncze przypadki błędów czujników NOx bądź komunikatów systemu SCR, czasami usterki start-stop. Koszt obsługi bloku SCR jest wyższy niż w starszych dieslach, ale w zamian otrzymujemy rekordowo niskie spalanie i przewidywalną mechanikę. Model rekomendowany wszystkim, którzy pokonują tysiące kilometrów rocznie i oczekują kompromisu między ekologią, wygodą, a prestiżem niemieckiego kompaktu.