Audi A4 B5 1.9 TDI 90KM w wariantach 1Z i AHU to podstawowa, najbardziej uniwersalna wersja kultowego diesla, znana z niebywałej trwałości i rekordowo niskiego spalania. Motor wyposażono w rotacyjną pompę VP37, proste turbo (bez VNT), bez intercoolera (1Z), co przekładało się na mniejsze osiągi, ale i znacznie wyższą odporność na zaniedbania. Osiągi przyzwoite – 0-100 km/h w okolicach 12,5 sekundy, jednak prawdziwą zaletą jest możliwość uzyskania spalania rzędu 4,5–5,5 l/100 km w trasie, a w mieście ok. 6 litrów. Jednostka 90KM chwalona jest za długowieczność (egzemplarze przekraczają 700 tys. km) oraz prymitywną prostotę obsługi – tanie zamienniki, łatwość napraw w każdym warsztacie. W niniejszych wersjach nie występował filtr DPF, koło dwumasowe (w większości przypadków sprzęgło jednomasowe), a więc eksploatacja była wyjątkowo tania. Wadą 1.9 TDI 90KM były typowe usterki: wycieki paliwa na pompie VP37, wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, sporadyczne awarie wtryskiwaczy oraz skłonność do zapychania układu dolotowego nagarem. W eksploatacji miejskiej pojawiały się awarie alternatorów i rozruszników, ale części są tanie i łatwo dostępne. Po stronie zawieszenia bolączką są wahacze i tuleje, szczególnie jeśli auto jest intensywnie użytkowane na nierównych drogach. Kabina pozostaje wygodna i funkcjonalna, wyposażenie kompletne jak na lata produkcji (wielu egzemplarzach climatronic, ABS, elektryka szyb). Model ten poleca się do jazdy na długie trasy, jako narzędzie pracy, studentom czy rodzinom szukającym taniego w eksploatacji auta klasy premium – bez zbędnych komplikacji technicznych, ale z pewnością trwałości na lata.