Audi A4 B6 1.8 20V Turbo 190KM (BEX) to topowy sportowy wariant dla tej generacji – propozycja dla kierowców ceniących moc, tuning i frajdę za kierownicą kompaktowego sedana klasy premium. Motor 1.8T BEX wyposażono w turbo K03s, zmienny układ faz rozrządu i elektroniczny gaz – 190 KM, 245 Nm, sprint do setki w 7,5 s i bardzo dobra podatność na tuning (na seryjnym osprzęcie osiąga nawet powyżej 220 KM po programie). Plusem jest świetna elastyczność, niskie spalanie (8–9 l/100 km), doskonałe prowadzenie (również w quattro), komfortowe wnętrze i szerokie możliwości doposażenia (skóra, klimatronic, topowe audio Bose, tempomat). Największe zalety to odporność silnika na wysokie przebiegi przy regularnych wymianach oleju, duża baza wiedzy dla tuningu i niskie koszty części zamiennych. Wadą jest wymóg częstej wymiany oleju (najlepiej co 10–12 tys. km), podatność na wycieki spod dekli i turbo już przy 120–150 tys. km, typowe awarie cewek i świec zapłonowych, a także sporadyczne uszkodzenia przepływomierza i zaworów N75. Z wiekiem turbo wymaga regeneracji, a wysilone jednostki lubią pobierać olej. Wymiana rozrządu (pasek) co 90 tys. km i regularne serwisowanie kolektora wydechowego. Zawieszenie komfortowe, ale wymaga kontroli przy dynamicznej jeździe (tuleje, amortyzatory). Elektronika jest dopracowana, choć mogą pojawić się drobne usterki wskaźników, zamków czy klimatyzacji. Model polecany dla świadomych użytkowników, którzy chcą dynamicznego daily z genem tuningu i nie zamierzają oszczędzać na podstawowym serwisie mechaniki silnika.