AUDI A4 B6 1.9 TDI PD 115KM BKE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B6 1.9 TDI PD 115KM BKE powstało jako kompromis między oszczędnością, dynamiką a wyposażeniem – cenione przede wszystkim za idealny balans mocy i ekonomii. Silnik BKE to rozwinięta jednostka pompowtryskiwaczowa o mocy 115KM i momencie 285Nm, pozwalająca na przyspieszenie do 100 km/h w ok. 10,7 sekundy, przy jednoczesnym realnym spalaniu 5,5–6,5 l/100 km. Konstrukcja BKE znana jest z ogromnej odporności na wysokie przebiegi – dobrze serwisowane egzemplarze osiągają 500–600 tys. km. Wersja 115KM cieszy się opinią bardzo trwałej – awarie poważne są rzadkością przy regularnej wymianie oleju i rozrządu. Do typowych wad zalicza się pojawiające się po latach wycieki oleju z turbo, uszczelek pokrywy zaworowej i typowe po 200 tys. km wycieki z chłodnicy EGR. Awarie EGR samego w sobie (nagary, zacinanie się zaworu) oraz zużycie przepływomierza powietrza bywają powtarzalne. Największy koszt stanowi regeneracja pompowtryskiwaczy – oczekiwana po ok. 250 tys. km – natomiast sama jednostka nie posiada dwumasy (ta była tylko w 130KM), dzięki czemu obsługa sprzęgła jest tańsza. Model nie posiada filtra DPF ani katalizatora SCR, co znacząco obniża potencjalne problemy z emisją spalin. W codziennym użytkowaniu auto zachowuje wysoki komfort podróży – wnętrze solidne, wyciszenie dobre, a zawieszenie, choć miękkie, wymaga od czasu do czasu wymiany tulei i drążków (po 150–180 tys. km). Kabina jest wygodna, fotele obszerne, deska rozdzielcza trwała, przyzwoite audio dostępne nawet w słabszych wersjach. Elektronika auta przeważnie nie sprawia problemów, sporadycznie występują awarie zamków, szyb czy wskaźników. Karoseria odporna na korozję dzięki skutecznemu ocynkowi. A4 B6 1.9 TDI PD 115KM BKE to model polecany na długie przebiegi, wygodne podróże i jako pewny wybór dla osób ceniących niższe koszty utrzymania diesla premium.