AUDI A4 B6 2.0I 20V 130KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B6 2.0I 20V 130KM (oznaczenie ALT) to jeden z najbardziej uniwersalnych benzyniaków tej generacji – propozycja dla osób, które oczekują lepszych osiągów niż w 1.6, a nie chcą kosztów i zawiłości turbo. Silnik 2.0 20V generuje 130 KM i 195 Nm, przyspieszając do „setki” w ok. 9,9 sekundy i pozwalając na zsynchronizowane, płynne przyspieszanie zarówno w mieście, jak i podczas podróży. Motor ALT wyróżnia się łańcuchowym napędem wałka rozrządu, dobrą kulturą pracy i umiarkowanym zużyciem paliwa – w trasie 6,7–7,4 l/100 km, w mieście ok. 9–10 l. Największy plus tej jednostki to jej prostota i niewielka awaryjność – dobrze znosi LPG (zalecana sekwencja i regulacja luzów zaworowych), nie jest przesadnie wrażliwa na gorsze paliwo, a przy regularnym serwisie przebiegi powyżej 350 tys. km są osiągalne. Wadą wersji ALT bywają jednak drobne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i uszczelniaczy wału, sporadycznie awarie cewek zapłonowych i przepływomierza oraz powstawanie nagaru na zaworach ssących (przy krótkich trasach i niedogrzewaniu silnika). Istotną sprawą jest wymiana oleju i regularna kontrola stanu łańcucha – rozciągnięcie sygnalizują dźwięki na zimnym rozruchu. Zawieszenie komfortowe, lecz wymaga remontu po przebiegu powyżej 150 tys. km typowe dla tej klasy auta; tuleje, amortyzatory i drążki. Wnętrze auta trzyma wysoki poziom jakości i wygłuszenia, ergonomia deski rozdzielczej i obsługi na wysokim poziomie. Elektronika jest niezawodna, choć sporadycznie zawodzą przełączniki, wskaźniki lub centralne zamki. A4 B6 2.0I 130KM to auto dla rodzin, osób często jeżdżących po mieście i trasach, ceniących komfort, wygodę i spokojną eksploatację, bez nadmiernej gonitwy za sportowymi emocjami czy wysokimi rachunkami serwisowymi.