AUDI A4 B6 2.5 TDI 163KM BFC BCZ BDG – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Wersje BFC, BCZ, BDG oznaczają poprawione, wytrzymalsze odmiany 2.5 TDI wyposażone w 163KM – jedne z najbardziej poszukiwanych diesli V6 Audi końca lat 90. i początku XXI wieku. Silnik ten zyskał nieco więcej mocy i momentu (przekracza 320 Nm), lepsze smarowanie wałków rozrządu oraz poprawioną elektronikę układu wtryskowego. Osiągi: 0–100 km/h w ok. 8,8 s, elastyczność od najniższych obrotów, komfort na trasie i możliwość bezpiecznego wyprzedania praktycznie w każdej sytuacji. Spalanie – w trasie 7,5 l/100 km, w mieście ok. 9,5 l, co jak na V6a daje bardzo dobry rezultat. Ogromnym plusem tych odmian jest trwałość – przy regularnych wymianach oleju i stosowaniu wysokiej jakości płynów silnik przekracza 400 tys. km bez poważnej awarii. Wady: wciąż należy pilnować terminowych wymian rozrządu i oleju (bardzo drogie naprawy przy awarii), kontrolować stan dwumasy i sprzęgła, po dużych przebiegach pojawiają się wycieki z okolic wałków rozrządu i z turbo, czasami bywają awarie pompy wtryskowej lub przekaźników. Ogromna ilość elektroniki wymaga serwisowania (sterowniki, czujniki doładowania, esp). Koszty obsługi tego diesla są wysokie, serwis rozrządu i wałków to nawet kilka tysięcy złotych. Kabina – komfort, świetne wygłuszenie i bardzo bogate wyposażenie: często nawigacja, bose, climatronic, podgrzewane fotele, pełna elektryka. Zawieszenie wielowahaczowe jest wygodne, lecz wymaga inwestycji co 150–200 tys. km w wymianę tulei, amortyzatorów, sprężyn. Model rekomendowany do długodystansowej, autostradowej eksploatacji i flot, nie dla osób jeżdżących głównie w mieście lub poszukujących tanich rozwiązań na naprawy. Regularny, specjalistyczny serwis jest tu absolutną podstawą.