Audi A4 B6 3.0 V6 220KM to propozycja z wyższej półki wśród sportowo-luksusowych sedanów wczesnych lat 2000 – model skierowany do wymagających użytkowników, którzy cenią sobie zarówno osiągi, jak i wysoki komfort oraz elegancję klasycznych Audi. Sercem auta jest sześciocylindrowy silnik 3.0 V6 30V (oznaczenia ASN, AVK), który generuje 220KM i 300Nm momentu obrotowego, pozwalając na sprint 0-100 km/h w 7,2 sekundy oraz osiągnięcie ponad 240 km/h prędkości maksymalnej. Jednostka ta imponuje niezwykłą kulturą pracy – praktycznie nie odczujemy wibracji, a równomiernie oddawany moment pozwala na płynne przyspieszanie w całym zakresie obrotów. Plusem tej konstrukcji jest bogactwo wyposażenia – wersje 3.0 niemal zawsze oferowały napęd quattro, skórzaną tapicerkę, climatyzację dwustrefową, świetne nagłośnienie oraz szeroką gamę opcji elektronicznych, jak elektryka szyb, lusterek, foteli czy rozbudowana nawigacja. Wnętrze cechuje się wysoką jakością wykonania i znakomitym wyciszeniem, nawet w autach z wysokimi przebiegami. Niestety, użytkownicy powinni być przygotowani na wysokie koszty serwisu oraz niemałe rachunki za paliwo – spalanie w mieście bardzo często przekracza 14–15 l/100km, a podczas dynamicznej jazdy w trasie łatwo osiągnąć 10 l/100km. Do największych wad zaliczymy podatność na wycieki oleju spod pokryw zaworowych i uszczelek, zużycie cewek i świec zapłonowych przy LPG oraz skłonność do powstawania nagaru na zaworach ssących, zwłaszcza przy krótkotrwałej jeździe miejskiej na niskich obrotach. Silnik 3.0 wymaga bezwzględnego stosowania markowych olejów i regularnej wymiany rozrządu (pasek i napinacze co 90–100 tys. km) – zaniedbania kończą się kosztowną naprawą głowicy. Częsty jest także kosztowny serwis zaworów i wariatorów faz rozrządu, bez których jednostka szybko traci osiągi i kulturę pracy. Skrzynie automatyczne wymagają wymiany oleju co 60 tys. km, a zaniedbanie kończy się awarią mechatroniki. Zawieszenie pięciowahaczowe, choć komfortowe i dobrze tłumiące nierówności, wymaga wymiany tulei i amortyzatorów po każdorazowym osiągnięciu przebiegu powyżej 150–180 tys. km. Elektronika auta, mimo upływu lat, jest zaskakująco niezawodna – najczęściej drobne awarie dotyczą zamków, czujników, wskaźników czy centralnego zamka. Blacharka jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją, co pozwala zachować wartość auta w oczach miłośników klasycznych Audi. Model 3.0 V6 odwdzięcza się długowiecznością i prestiżem, jeżeli właściciel gotów jest zaakceptować wyższą cenę serwisu i paliwa – to opcja dla tych, którzy kochają dźwięk, moc i wygodę bez kompromisów.