Audi A4 B7 1.6 MPI 102KM kontynuuje tradycję prostych, wytrzymałych jednostek wolnossących w palecie Audi. Silnik 1.6 (oznaczenie ALZ, później BSE i BSF) to oszczędna jednostka z pośrednim wtryskiem paliwa o mocy 102KM, która najlepiej sprawdza się w codziennym, spokojnym użytkowaniu. Podstawowa wersja B7 nie imponuje dynamiką: sprint do 100 km/h zajmuje blisko 13,5 sekundy, wyprzedzanie na trasie wymaga planowania, szczególnie przy pełnym obciążeniu lub włączonej klimatyzacji. Plusem są bardzo niskie koszty serwisowania i możliwość taniego montażu instalacji LPG, do czego motor ten nadaje się znakomicie; znosi gaz bardzo dobrze, pod warunkiem kontroli luzów zaworowych i regularnej wymiany świec. Model cieszy się opinią bardzo trwałego – dobrze eksploatowany, z łatwością przekracza 400 tys. km bez remontów głównych. Wnętrze B7 – przestronne, wygodne, ergonomiczne, z szerokim zakresem regulacji foteli, porządną jakością materiałów i bogatym widełkami wersji wyposażeniowej. Blacharka i zabezpieczenie antykorozyjne są na wysokim poziomie. Wady? Największym mankamentem jest ospała dynamika, zwłaszcza w trasie, oraz dość przeciętna elastyczność – przy pełnym obciążeniu, pokonaniu wzniesień czy z wyprzedzaniem trzeba zredukować nawet dwa biegi. Typowe problemy to wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, awarie cewek zapłonowych, przypadkowe przegrzewanie (uszkodzenie termostatów, pompy wody). Po przebiegu ok. 200 tys. km pojawia się konieczność wymiany rozrządu i okresowej regulacji zaworów (jeśli LPG), czasem wycieki płynu chłodniczego z chłodnicy i pompy. Zawieszenie jest komfortowe, świetnie tłumi dziury, choć wymaga wymiany tulei i amortyzatorów – najlepiej wybierać zamienniki dobrej jakości. Elektronika jest prosta, ewentualne awarie to głównie drobnostki: zamek centralny, elektryczne szyby, radio. Model rekomendowany jest dla użytkowników ceniących tanie przemieszczenie, wysoką bezawaryjność i przewidywalność codziennej eksploatacji, a nie sportowe emocje czy prestiż mocnych wersji.