Audi A4 B7 2.0 TDI PD 140KM z silnikami BPW, BLB, BRE to najczęstszy wybór na rynku wtórnym, szczególnie wśród osób szukających trwałego, dynamicznego i bardzo oszczędnego auta klasy średniej. Jednostka o mocy 140KM generuje aż 320Nm momentu, który dostępny jest niemal od startu, co gwarantuje świetną elastyczność zarówno w mieście, jak i w trasie (0–100 km/h w nieco ponad 9,6 s). Plusy: bardzo niskie spalanie (4,8–6 l/100 km poza miastem, ok. 7 l w mieście), solidna odporność na przebiegi powyżej 400 tys. km, bogata baza zamienników i łatwość obsługi w każdym warsztacie. Kabina A4 B7 zapewnia wysoki komfort, niezłe multimedia, dużo miejsca i świetne wyciszenie. Niestety 2.0 TDI PD II generacji nie jest wolne od wad – flagowym problemem tych silników stały się pękające głowice (szczególnie BLB i BRE przed 2008 rokiem), co objawia się mieszaniem się oleju z płynem chłodniczym oraz „majonezem” pod korkiem oleju; naprawy bywają niezwykle kosztowne. Zdarzają się również awarie wałków rozrządu (zużycie przy przekroczonym interwale wymian oleju lub stosowaniu kiepskich płynów), wtryskiwaczy pompowtryskiwaczy (regeneracja po 200–250 tys. km), EGR i filtra DPF, który szybko się zapycha przy jeździe miejskiej lub na krótkich odcinkach. Silnik wymaga regularnego serwisu (wymiana paska rozrządu co 90–120 tys. km), kontroli turbo i wymiany oleju nie rzadziej niż co 10–15 tys. km. Atutem jest wyjątkowa elastyczność, łatwość podniesienia mocy przez chiptuning bez ryzyka dla trwałości głównych podzespołów (przy założeniu pełnego serwisu). Zawieszenie A4 B7 świetnie znosi złe drogi, choć wymaga regularnych wymian tulei, amortyzatorów i wahaczy. Elektronika auta jest stosunkowo wytrzymała – najczęściej drobne awarie to zamki, szybki lub wskaźniki. Model polecany dla osób akceptujących konieczność profilaktyki serwisowej, którzy cenią niskie spalanie, komfort oraz ponadprzeciętną trwałość diesla klasy premium.