Odmiana 8-zaworowa 2.0 TDI PD 140KM z kodem BPW jest propozycją dla tradycjonalistów, ceniących prostszą konstrukcję i łatwość serwisowania – motor ten stosunkowo rzadko boryka się z typowymi problemami 16-zaworowych odpowiedników. Wersja BPW oferuje bardzo dobrą dynamikę, niskie spalanie (5,5–6,5 l/100 km średnio) i elastyczność wystarczającą do sprawnej jazdy po autostradzie czy mieście. Silnik 8V jest mniej podatny na poważne awarie głowicy, choć również wymaga kontroli regularnych interwałów serwisowych oraz dobrze dobranych olejów. Pompowtryskiwacze wymagają regeneracji po 220–260 tys. km, a paski rozrządu należy wymieniać regularnie (najlepiej co 90 tys. km). Typowymi wadami BPW są: wycieki oleju spod pokrywy i turbo, czasem awarie pompy oleju i EGR, choć tutaj są rzadsze niż w 16V. Spalanie rzadko kiedy przekracza 7 l w mieście, a komfort prowadzenia stoi typowo na wysokim poziomie – model dobrze wygłuszony, z szeroką kabiną i intuicyjną obsługą systemów. Zawieszenie wielowahaczowe, jak w innych wersjach, wymaga regularnego serwisu (amortyzatory, tuleje, drążki), a elektronika bywa przewidywalna (usterki zamków, szyb, klimatronika po latach). Model 2.0 TDI 8V nie posiada seryjnie filtra DPF, dzięki czemu unikamy drogich wizyt w serwisie związanych z regeneracją filtra, chociaż przy eksploatacji miejskiej pojawić się może konieczność czyszczenia EGR lub turbo. Benzyna? Nie poleca się montażu LPG – diesle z PD są bardzo restrykcyjne wobec jakości paliwa i układu dolotowego. To model dla osób, które chcą jeździć tanio, dynamicznie i przewidywalnie, przy akceptacji konieczności regularnych przeglądów i profilaktyki typowych dla tej serii awarii.