Audi A4 B7 2.7 TDI Common Rail o mocy 180 KM (oznaczenie BPP) to propozycja skierowana do użytkowników oczekujących wysokiej kultury pracy, elastyczności oraz dynamicznych osiągów, a jednocześnie umiarkowanego spalania w segmencie premium. Sercem tej wersji jest sześciocylindrowy silnik widlasty (V6), wyposażony w technologię common rail i turbodoładowanie. W praktyce oznacza to uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego (380 Nm już od 1400 obr.), co daje niezwykłą satysfakcję podczas jazdy zarówno w mieście, jak i na autostradzie. A4 B7 2.7 TDI przyspiesza do 100 km/h w okolicy 8 sekund, a elastyczność pozwala na wyprzedzanie bez redukcji biegu nawet przy pełnym obciążeniu. Ogromną zaletą tej konstrukcji jest jej wyważona konstrukcja – mniejszy niż w 3.0 TDI apetyt na paliwo (średnio 6,5–7,5 l/100 km w trasie, 8,5–9 w mieście), a przy tym podobny komfort i płynność pracy. Wnętrze typowe dla Audi B7 – wysokiej jakości materiały, dobre wyciszenie, szerokie możliwości wyposażenia, ergonomiczne fotele i klasyczna deska rozdzielcza. Spasowanie wnętrza nie trzeszczy nawet po latach eksploatacji. Najczęstsze pochwały dotyczą też trwałości napędu – skrzynie (manual i multitronic) są bardzo odporne na przebiegi, choć multitronic wymaga częstej wymiany oleju. Z drugiej strony A4 B7 2.7 TDI CR BPP nie uniknęło typowych bolączek diesli premium: po 200–250 tys. km mogą pojawić się awarie wtryskiwaczy CR (kosztowna regeneracja), drobne wycieki z pompy wysokiego ciśnienia lub intercoolera. Filtr cząstek stałych (DPF), obecny w nowszych egzemplarzach, wymaga regularnego przepalania (najlepiej na trasie), inaczej szybko się zapycha. Kolejną typową usterką są wycieki oleju spod pokryw zaworowych oraz sporadyczne awarie zaworu EGR, co może skutkować nierównomierną pracą silnika lub dymieniem. Część użytkowników zgłasza usterki turbosprężarki, jednak zdarzają się one zazwyczaj przy przebiegach przekraczających 300 tys. km i są najczęściej następstwem zaniedbań lub przeszłości w serwisie. Całość uzupełnia zawieszenie wielowahaczowe, bardzo komfortowe, ale wymagające renowacji gumowo-metalowej co 150–180 tys. km eksploatacji. Dodatkowo, samochód wymaga wymiany paska rozrządu co ok. 120–150 tys. km, a koszty tej operacji są wyższe niż w silnikach czterocylindrowych. Elektronika Audi A4 B7 jest bardzo dopracowana, bez większych problemów, choć niektórzy notują błędy czujników parkowania, klimatyzacji czy centralnych zamków. Model polecany osobom, które robią większe przebiegi i chcą korzystać z klasycznego napędu na tył lub quattro, a akceptują nieco wyższe koszty części zamiennych. Sumując, A4 B7 2.7 TDI BPP to kompromisowy diesel V6 premium – trwały, komfortowy i dynamiczny, lecz wymagający regularnego, nie najtańszego serwisu i profilaktyki układów osprzętu.