Audi A4 B8 1.8 16V TFSI 120KM (CABA/CABB) to benzynowa propozycja klasy średniej premium skierowana do użytkowników poszukujących kompromisu pomiędzy stylem, kosztem utrzymania, a nowoczesnością. Silnik 1.8 TFSI tej mocy może nie jest demonem prędkości, ale sprawdza się w miejskich warunkach i trasie dzięki cichej, kulturalnej pracy i niskim wibracjom. Przyspieszenie do 100 km/h trwa ok. 10,4 s, V-max przekracza 200 km/h, co w praktyce wystarcza do codziennych zastosowań. Plusem tego wariantu jest umiarkowane spalanie: około 6,5–7,5 l/100 km podczas spokojnej jazdy w trasie oraz 8,5–9 l w mieście. Nowoczesne wnętrze A4 B8, z przestronną kabiną, solidnymi materiałami i ergonomiczną deską rozdzielczą, zapewnia poczucie klasy wyższej nawet po latach użytkowania. Wyposażenie bardzo często obejmuje automatyczną klimatyzację, dobre audio, komputer pokładowy, podgrzewane fotele oraz pakiety bezpieczeństwa. Wielką zaletą jest powszechna dostępność części zamiennych, szeroka sieć serwisowa i spora przewidywalność obsługi mechanicznej. Wadą wersji 1.8 TFSI są typowe dla tej rodziny przypadłości – przede wszystkim rozciągający się łańcuch rozrządu, wymagający kontroli już przy 80-100 tys. km (objawia się charakterystycznym grzechotaniem silnika na zimno, błędami synchronizacji wałków). Kolejna bolączka to powstawanie nagaru na zaworach ssących (typowe dla bezpośredniego wtrysku), który po dłuższych przebiegach powoduje nieregularną pracę silnika, utratę mocy i wzrost spalania. Po większych przebiegach (powyżej 130 tys. km) należy spodziewać się wycieków oleju – spod pokrywy zaworowej, uszczelniaczy wału oraz turbiny. Sporadyczne są awarie cewek i świec zapłonowych, obecne także niewielkie wycieki płynu chłodniczego. Turbo w tej wersji jest trwałe, ale po 200 tys. km może wymagać regeneracji. Elektronika auta generalnie jest dopracowana, choć pojawiają się sporadyczne usterki centralnego zamka, wskaźników czy czujników parkowania. Zawieszenie słynie z komfortu i dobrego wyciszenia, ale po ok. 150 tys. km konieczna jest wymiana tulei i amortyzatorów. Model nie toleruje LPG – montaż gazu powoduje szybkie wypalanie gniazd zaworowych i problemy z rozruchem. Podsumowując, to propozycja dla osób ceniących styl premium i komfort klasy średniej, przy akceptacji potrzeby regularnych serwisów i braku sportowych emocji.