AUDI A4 B8 2.0 TDI CR 143KM CAGA CJCA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B8 2.0 TDI CR w wersji 143 KM (CAGA, CJCA) to bestseller sprzedaży i najczęstszy wybór na rynku wtórnym. Silnik Common Rail 143KM zapewnia rewelacyjną elastyczność (320Nm przy już 1750 obr./min), bardzo dobre przyspieszenie (0-100 km/h w 9,4 s) i zużycie paliwa będące wzorcem w klasie – realnie w trasie 5–5,8 l/100 km, a w mieście 6,5–7,2 l. Kabina w tej odmianie B8 niemal zawsze zachwyca wyposażeniem: climatronic, tempomat, pakiet multimediów, znakomite wyciszenie i wygoda. Zaletą 143KM jest szeroka dostępność części, bardzo duża wytrzymałość silnika na przebiegi – spotyka się auta z ponad 400 tys. km, które nie wymagają remontu głównego. Największe minusy wersji CAGA/CJCA to typowe bolączki nowoczesnych diesli: filtr DPF wymaga profilaktyki (wyłącznie jazda po mieście skutkuje jego zapychaniem), sporadycznie pojawiają się awarie wtryskiwaczy (regeneracja po 200–250 tys. km), drobne wycieki oleju z turbo i intercoolera, a także wycieki z okolic pompy wody – stąd zaleca się serwis rozrządu z pompą co 120–140 tys. km. Wytrzymałość sprzęgła i dwumasy bardzo dobra, lecz po 220–250 tys. km wymagana jest wymiana. Wady obejmują także czasem awarie EGR (zacinanie zaworu, nagar w dolocie), a po dłuższym przebiegu – zużycie zawieszenia. Elektronika auta to mocna strona – najczęstsze awarie ograniczają się do czujników parkowania czy błędów klimatyzacji. A4 B8 143KM CR rekomendowana dla osób oczekujących równowagi pomiędzy trwałością, dynamiką, kosztem serwisu i komfortem jazdy segmentu premium.