AUDI A4 B8 2.7 TDI CR 190KM CAMA CGKA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B8 2.7 TDI Common Rail 190KM (CAMA, CGKA) to propozycja dla osób, które szukają połączenia komfortu klasy wyższej, dynamicznego V6 i bardzo dobrego stosunku spalania do osiągów. Sześciocylindrowy silnik widlasty oferuje aż 400 Nm już od 1400 obr./min, pozwalając na sprint do setki w okolicy 7,7 s – efektowność i elastyczność stoją na poziomie aut sportowych tej generacji. Plusem jest kultura pracy – praktycznie brak wibracji, cicha praca na każdym biegu i możliwość bardzo dynamicznej jazdy nawet na pełnym obciążeniu. Spalanie realnie wynosi 6,5–7,5 l/100 km w trasie, w mieście pod 9–9,5 l, co jest świetnym wynikiem jak na możliwości i gabaryty samochodu. Model ten oferuje niemal zawsze bogate wyposażenie: full opcja klimatyzacja, skórzane fotele, audio premium, szeroka gama asystentów, nawigacja, tempomat, multimedialna konsola. Największe minusy tej odmiany to drogi serwis: kosztowna wymiana rozrządu (paski + osprzęt), regeneracja turbo oraz wtryskiwaczy CR po 200–250 tys. km. Wersja ze skrzynią Multitronic wymaga częstej wymiany oleju; zaniedbania kończą się awarią mechatroniki. Zdarzają się wycieki oleju z okolicy turbo, intercoolera i pokryw zaworowych, a filtr DPF (obowiązkowy) wymaga regularnej eksploatacji autostradowej – przy wyłącznie miejskiej jazdzie szybko się zapycha. Elektronika bardzo solidna, lecz typowe są błędy czujników (AB, parkowania), sporadyczne awarie klimatyzacji i czasami niedomagania systemu keyless. Komfort jazdy i właściwości jezdne – wzorowe dla segmentu premium, zawieszenie wymaga solidnej naprawy po wysokim przebiegu. To wersja idealna dla flot i firm, jak i dla użytkowników prywatnych robiących duże przebiegi w komfortowym, dynamicznym stylu.