Audi A4 B8 3.0 TDI CR 240KM (silniki CAPA/CCWA) to flagowy diesel premium w tej generacji, zapewniający rewelacyjne osiągi, prestiż i wytrzymałość godną długodystansowych tras. Silnik 3.0 TDI V6 CR rozwija 500Nm już od 1500 obr./min, co zapewnia sprint do ‘setki’ w 6,1 s (z quattro) i nieprzeciętną elastyczność w całym zakresie obrotów. Atutem jest kapitalna kultura pracy, cicha praca nawet przy wyższych prędkościach i ekspresowa reakcja na gaz – pozwala konkurować z topowymi benzynami. Wyposażenie tych wersji zwykle to full opcja: napęd quattro, skrzynia S-Tronic, skórzane, elektrycznie ustawiane fotele, zaawansowane MMI, ambient light, komplet asystentów, audio premium. Zawieszenie Audi jest komfortowe, ale jednocześnie stabilne i przewidywalne – szczególnie z napędem na cztery koła i adaptacyjnymi amortyzatorami. Spalanie? Na trasie schodzi poniżej 7,2 l/100 km, w mieście 8–9,5 l – wynik doskonały jak na taką masę i osiągi. Największe wady: kosztowna obsługa układu wtryskowego common rail – regeneracja wtryskiwaczy po 200–250 tys. km, wycieki oleju z okolic dekli i turbo przy przebiegach powyżej 180 tys. km, sporadyczne uszkodzenia kolektora dolotowego i awarie zaworu EGR. Filtr DPF wymaga regularnych tras – użytkowanie wyłącznie w mieście (krótkie odcinki) doprowadza do jego szybkiego zapychania i wymusza drogą regenerację. Zdarzają się pojedyncze awarie pompy wody i termostatu, przy dużym przebiegu naprawy rozrządu i dwumasy są kosztowne. Elektronika w aucie jest bardzo zaawansowana, lecz dopracowana – najczęstsze problemy to drobne błędy sensorów parkowania, systemów komfortu, sporadyczne usterki multimediów lub centralnego zamka. Model dedykowany flotom, entuzjastom szybkiej, dalekiej jazdy i każdemu, kto wymaga połączenia prestiżu, elastyczności, dynamiki i rekordowo niskich kosztów paliwa w klasie premium.