Audi A4 B8 3.2 V6 24V FSI 265KM to benzynowa perełka klasy wyższej średniej, kierowana do entuzjastów sześciocylindrowej mocy, luksusu i emocji godnych prawdziwego gran turismo. Serce tej wersji stanowi nowoczesny silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI), oferujący moc 265KM i 330Nm dostępne już od niskich obrotów. Napęd quattro jest niemal standardem, a skrzynia S-Tronic lub Tiptronic pozwala płynnie zarządzać potencjałem tej jednostki. Przyspieszenie 0–100km/h trwa tylko ok. 6,2 sekundy, dźwięk V6 i elastyczność na trasie stawiają A4 B8 3.2 na równi z wieloma sportowymi konkurentami. Zalety? Przede wszystkim kultura pracy, natychmiastowa reakcja na gaz, doskonałe wygłuszenie wnętrza, precyzyjne prowadzenie na autostradzie oraz – co istotne – szeroka paleta wyposażenia: climatronic, zaawansowane multimedia, rozbudowane nagłośnienie, systemy asystujące, luksusowe wykończenia oraz napęd na cztery koła w topowych egzemplarzach. Komfort podróży należy do najlepszych w segmencie, a przestrzeń z przodu i z tyłu wciąż zachwyca. Jednak A4 3.2 FSI nie jest propozycją dla każdego – na użytkownika czekają wysokie koszty paliwa (spokojna jazda: 8,5–9 l/100km, realne miasto: 13–15 l/100km), drogie serwisy (rozrząd łańcuchowy, wariatory faz rozrządu), a także typowe bolączki silników FSI: osadzanie nagaru na zaworach ssących (problematyczne szczególnie na krótkich trasach), kosztowne wymiany cewek, świec i często sond lambda. Motor wyraźnie nie lubi LPG – konstrukcja głowicy i wtrysk bezpośredni prowadzą do przegrzewania zaworów i awarii. Kolejnym wyzwaniem są wycieki oleju z dekli i uszczelek, awarie odmy (PCV), a przy zaniedbaniach – rozciąganie łańcucha rozrządu, szczególnie przy przedłużaniu interwałów wymiany oleju. Zawieszenie – wielowahaczowe, komfortowe, nieprzeciętnie stabilne na zakrętach, lecz wymaga naprawy po 160–180 tys. km (tuleje, amortyzatory). Elektronika auta, mimo poziomu skomplikowania, okazuje się niezawodna – jedyne drobiazgi to zamek centralny, klimatyzacja, czujniki lub multimedia. Model dedykowany jest tym, którzy cenią prestiż marki, komfort podróży, rasowy dźwięk V6 i możliwość zamiany każdego dnia w małą motoryzacyjną przygodę. To samochód na lata, o ile akceptujesz wysokie spalanie, kosztowny serwis i angażującą, świadomą eksploatację.