Topowa benzyna po lifcie – Audi A4 B8 FL 2.0 16V TFSI 225KM (kody silników: CNCD, CVKC) – to esencja kompromisu między dynamiką a codzienną wygodą premium. Silnik 2.0 turbo wprowadzony po liftingu (2012–2015) to moc 225KM i 350Nm – sprint do setki trwa 6,7 s, elastyczność wzorowa nawet w pełnym załadunku, a w trasie spalanie rzadko przekracza 8 l/100 km (mile zaskakuje także w mieście: ok. 9–10 l). Wersja ta korzysta z rozwiązań poprawiających wytrzymałość: nowy typ tłoków (wszystkie słynne problemy „brania oleju” rozwiązane), trwalsza turbina, zoptymalizowane chłodzenie oraz poprawiony układ zapłonowy. Najwyższy komfort gwarantuje bogate wyposażenie: LED, MMI+, skórzane fotele, komplet asystentów bezpieczeństwa, sportowe detale wnętrza, skrzynia S-Tronic. Wadą – jak w innych TFSI – pozostają nagar na zaworach ssących (jeśli auto używane głównie w mieście), sporadyczne awarie cewek, świec, drobne wycieki z uszczelek dekli. Technicznie konstrukcja doskonale radzi sobie z dużymi przebiegami, pod warunkiem wymiany oleju co 10–12 tys. km i regularnej kontroli rozrządu (łańcuch – kontrola faz, wymiana zwykle po 150 tys. km lub pierwszych symptomach szarpania na zimno). Turbo jest trwałe, ale wymaga serwisu po dynamicznej eksploatacji. Zawieszenie i układ kierowniczy przenoszą sportową charakterystykę, zachowując wysoki komfort; elementy gumowe i amortyzatory wymagają renowacji przy większym przebiegu. Dzięki elektronicznym systemom asystującym, bezpieczeństwo i wygoda są na najwyższym poziomie segmentu. Odradzany montaż LPG! Ta wersja to idealny kompromis dla ambitnych użytkowników – na co dzień komfort, na trasie lub sportowo – prawdziwe emocje premium.