Audi A4 B8 FL 2.0 TDI Clean Diesel 190KM (CNHA) to topowa wersja diesla po modernizacji, wyposażona w silnik spełniający normy Euro 6 oraz system AdBlue (SCR). Auto skierowane jest do świadomego użytkownika oczekującego ekonomii, ekologii i dużej dynamiki. Jednostka 190KM, 400Nm, pozwala uzyskać sprint do 100 km/h w 7,7 s, a jednocześnie utrzymać spalanie w trasie poniżej 5,5 l/100 km i w mieście ok. 6,5–7 l – to wynik rewelacyjny w tej klasie mocy. Model Clean Diesel otrzymał udoskonalony układ wtryskowy (piezoelektryczne wtryskiwacze), wytrzymałą nową turbosprężarkę, system AdBlue oraz wydajny filtr DPF – wszystko to zapewnia zgodność z restrykcyjnymi normami emisji bez utraty dynamiki. Atutem jest nie tylko niska emisja, lecz także świetna elastyczność, cicha praca, bogate wyposażenie (multimedia, MMI+, LED, asystenci, premium audio, często quattro i S-Tronic). Główne wady? System AdBlue jest wrażliwy na jakość płynu (częste błędy przy zanieczyszczeniu, konieczna regularna wymiana filtra i kontroli poziomu), a przy wielu krótkich trasach (typowa eksploatacja miejska) zapycha się DPF, wymagając drogich regeneracji. Znane są przypadłości układu EGR (nagary, zacinanie się), powracające, choć rzadkie, awarie pompy wody czy drobne wycieki z chłodnicy EGR. Sama obsługa wtryskiwaczy i DPF wymaga korzystania z dobrych serwisów – naprawy bywają kosztowne. Zawieszenie po FL to wzorowy kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia, przy większych przebiegach wymagane są typowe renowacje elementów gumowych. Elektronika auta trzyma klasę: systemy bezpieczeństwa, multimedia, komfortowe sterowanie, wyciszenie kabiny na najwyższym poziomie. To propozycja dla wymagających, dla których jazda długodystansowa i niskie koszty paliwa mają pierwszeństwo – przy świadomej profilaktyce zapewnia długowieczność, dynamikę i spokój użytkowania w realiach jazdy XXI wieku.