Topowa odmiana A4 B8 FL 2.0 TDI CR 177KM (CGLC, “high power”) skierowana jest do kierowców oczekujących najwyższej dynamiki, elastyczności i prestiżu w segmencie diesli klasy średniej premium. Moc 177 KM, moment 380 Nm, sprint do setki w 7,7 s – to poziom dawnych “V6”, a spalanie w trasie schodzi do poziomu 5,5–6,3 l/100 km, w mieście tylko nieco przekracza 7,5 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Silnik ten oferuje wyraźny skok kultury pracy względem słabszych braci – dodatkowo często występuje z bogatym wyposażeniem: napęd quattro, skrzynia S-Tronic, tapicerka skórzana, full LED, rozbudowane systemy asystentów, MMI+, nagłośnienie Bang & Olufsen czy podgrzewane fotele. Plusy modelu to trwałość, komfort, niewiarygodna elastyczność oraz niezłe koszty serwisowania dzięki szerokiej dostępności części zamiennych. Typowymi wadami są regeneracja turbiny po 220–260 tys. km, wycieki oleju spod pokryw i turbo przy większych przebiegach, zużycie sprzęgła i dwumasy przy intensywnej eksploatacji, czasem błędy czujnika ciśnienia DPF lub EGR (systemy te szczególnie nie lubią krótkotrwałej jazdy miejskiej). Wartą podkreślenia zaletą jest solidna obsługa systemu Common Rail, bardzo wytrzymałe wtryski piezoelektryczne, choć droższe w regeneracji niż zwykłe elektromagnetyczne. Rozrząd napędzany paskiem wymaga wymiany wraz z pompą wody co 120–140 tys. km. Elektronika auta po FL jest dopracowana – rzadko pojawiają się poważne awarie poza typowymi dla wieku drobiazgami (zamki, czujniki oświetlenia, klimatyzacji czy parkowania). To samochód dla aktywnych, pokonujących duże dystanse i ceniących prestiż klasy premium – auto nie wybaczające zaniedbań, ale odwdzięczające się przy regularnej obsłudze długowiecznością i wzorową ekonomiką.