Audi A4 B9 2.0 16V TFSI 190KM to dynamiczna benzyna, idealna dla osób, które jeżdżą więcej poza miastem i oczekują przyjemności z jazdy na codzień. Silnik 2.0 turbo, z bezpośrednim wtryskiem, rozrządem łańcuchowym i systemem COD (odłączanie dwóch cylindrów podczas niskiego obciążenia), oferuje: aż 320Nm dostępnych od 1450 obr./min, przyspieszenie do 100 km/h poniżej 7,4 sekundy oraz realne spalanie na poziomie 6,7–7,5 l/100 km (trasa), miejskie do 8,5 l. Plusy: kapitalna elastyczność, natychmiastowe reakcje, bogate wyposażenie (MMI, Virtual Cockpit, systemy bezpieczeństwa, LED-y, sportowe siedzenia i fotele S-Line), świetna akustyka i wykończenie wnętrza, miękkie zawieszenie z opcją sportową regulacji. Model ceniony jest za bezawaryjną skrzynię S-Tronic, doskonałe wyciszenie i szeroką personalizację opcji. Wady tej wersji: standardowo – rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola po ok. 100–120 tys. km), typowy nagar na zaworach przy jeździe miejskiej (czyszczenie co 80–120 tys. km), czasem drobny wyciek oleju spod pokrywy zaworowej, uszczelki chłodnicy oleju. Przy większych przebiegach turbo wymaga regeneracji, a zawór PCV (odma) i EGR mogą powodować nierówną pracę na wolnych obrotach. Silnik dobrze znosi przebiegi 300 tys. km, jeśli stosowany jest dobry olej syntetyczny i świece/cewki wymieniane są co 60–80 tys. km. Koszty napraw są proporcjonalne do segmentu – wyspecjalizowany serwis zalecany. Instalacja LPG niezalecana. Elektronika niemal bezawaryjna, incydentalnie błędy Park Assists, czasem multimedia. Zawieszenie komfortowe, pewne w zakrętach, lecz wymaga uwagi po 160 tys. km. Audi A4 B9 2.0 TFSI 190KM to kompromis – nowoczesność, sportowy pazur i pełna satysfakcja bez zamartwiania się o duże rachunki paliwowe.