AUDI A4 B9 2.0 TDI CR 122KM DEUC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Bazowa wersja diesla w A4 B9 – 2.0 TDI CR 122KM (DEUC) – powstała z myślą o flotach i tych, którzy cenią przewidywalne koszty oraz niskie spalanie. Motor wyposażony jest w Common Rail, sprawdzone turbo ze zmienną geometrią i rozbudowaną elektroniką, dzięki czemu auto jest niezwykle efektywne – realnie spala 4,0–5,2 l/100 km w trasie i ok. 6,2 l w mieście, mimo że osiągi są przeciętne (0-100 km/h w ok. 10,9 sekundy). Plusem tej wersji jest niezawodność i przewidywalność – brak poważnych kosztownych awarii do przebiegu 250–300 tys. km, szeroka dostępność zamienników i tania regeneracja typowych podzespołów. Komfort jazdy jak w każdej „B9”: wygodne, dobrze wyciszone wnętrze, wysokiej klasy fotele, czytelny kokpit i sporo miejsca z tyłu. Rzadkie usterki to: przypadki wycieków oleju z turbo i pokrywy zaworowej, drobne błędy czujników NOx systemu SCR (AdBlue), sporadyczne awarie pompy wody i zaworu EGR (szczególnie przy zaniedbaniach lub intensywnej eksploatacji miejskiej). DPF wymaga regularnego przepalania – jazda głównie po mieście kończy się szybką regeneracją lub koniecznością wymiany. Rozrząd oparty na pasku, wymieniany co 130–150 tys. km, tanio w serwisie. Zawieszenie komfortowe i przewidywalne, choć po 120–150 tys. km wymaga serwisu elementów gumowo-metalowych. Elektronika auta – niezawodna, choć po latach zdarzają się wymiany zamków, szyb, czy napędów lusterek. Model rekomendowany dla oszczędnych do regularnych dojazdów, idealny dla firmowych flot i spokojnych użytkowników ceniących przewidywalność i minimalne koszty obsługi.