Audi A4 B9 FL 3.5 TDI SCR 163KM (silnik DEZE) to przykład jak Audi godzi najnowsze normy emisji (Euro 6d, SCR+AdBlue) z wysokimi osiągami średniej klasy premium i zaskakująco niskimi kosztami jazdy. Motor rozwija 163KM oraz 400 Nm, gwarantując świetne osiągi (0-100 km/h w ok. 8,9 s), rewelacyjną elastyczność na autostradzie oraz kapitalne spalanie na poziomie 4,7–5,5 l/100 km w trasie, w mieście ok. 6,2–6,8 l. Plusem wersji DEZE jest zgodność z najnowszymi rynkowi normami emisji dzięki rozbudowanemu układowi SCR i wzorowa kultura pracy – silnik jest niezwykle cichy, a kabina znakomicie wygłuszona. System SCR wymaga regularnego uzupełniania AdBlue (komunikaty o niskim poziomie płynu pojawiają się z wyprzedzeniem), a jego awarie (czujników NOx, pompki, zatkania) powodują tryb awaryjny – typowa przypadłość modeli na krótkich trasach lub z kiepskiej jakości płynem. DPF wymaga okresowego przepalania na trasie. Silnik cechuje się wysoką odpornością na drobne zaniedbania, lecz profilaktyka serwisowa (olej co 12–15 tys. km, przegląd układu hybrydowego, wtrysków CR) musi być wykonywana terminowo. Po 200–250 tys. km mogą wystąpić wycieki spod uszczelek lub chłodnicy EGR, a turbo wymaga inspekcji. Zawieszenie komfortowe, zawory gumowe i amortyzatory do kontroli po każdym większym przebiegu. Elektronika zwykle bezproblemowa, choć czasem pojawiają się komunikaty błędów systemów SCR, DPF oraz multimedia wymagają resetu. To świetny kompromis klasy premium XXI wieku – wygodny, przewidywalny, bardzo ekonomiczny, a jednocześnie uporządkowany pod kątem legislacyjnym nawet na najbardziej restrykcyjne rynki Unii i Skandynawii.