Audi A4 B9 FL 40 TDI EVO 204KM (DTPA, mild hybrid) wyznacza nową jakość wśród najchętniej kupowanych diesli segmentu premium dla wymagającego użytkownika. Czterocylindrowy 2.0 TDI z systemem Common Rail i miękką hybrydą 12/48V rozwija moc 204KM i aż 400Nm już od 1750 obrotów, pozwalając na sprint do setki w 7,1 s i płynność prowadzenia porównywalną z sześciocylindrowcami. Mild hybrid skraca czas reakcji na gaz i optymalizuje spalanie – poniżej 5,5 l/100 km w trasie, w mieście rzadko ponad 6,5 l. Plusem tej odmiany jest ultrasprawna, cicha praca, bardzo odporne sprzęgło i wytrzymały napęd. Auto doskonale radzi sobie w długiej trasie i miejskim korku – komfort cabiny, bogate wyposażenie (cyfrowy kokpit, LED, wszechstronne multimedia, opcje personalizacji), a także pewne prowadzenie (szczególnie z napędem quattro i adaptacyjnym zawieszeniem) są często wymieniane jako największe atuty przez użytkowników. Wady? Filtr DPF wymaga regularnych tras – jazda tylko po mieście go regularnie zapycha; system mild hybrid generuje usterki paska lub baterii (po 100–130 tys. km może być konieczna wymiana), a po 200 tys. km regeneracji wymagają wtryskiwacze i turbo. Zdarzają się wycieki oleju z pokrywy zaworowej, chłodnicy EGR lub intercoolera; sprzęgło i dwumasa w ręcznej przekładni wymagają wymiany przy przebiegach powyżej 160 tys. km. Elektronika bardzo zaawansowana, lecz dopracowana – typowe awarie to kontrolki parkowania, czujniki DPF/EGR, czasem błędy sterownika hybrydy. Model dedykowany osobom, które cenią komfort, ekologię, najnowsze bezpieczeństwo i nowoczesne systemy jazdy półautonomicznej, a przy tym nie chcą przekraczać 7 l/100 km w żadnych warunkach.