AUDI A4 B9 FL 45 TFSI 245KM DKT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B9 FL 45 TFSI o mocy 245 KM (D-KT) to odpowiedź na oczekiwania dynamicznej jazdy w klasie średniej premium, gdzie benzyna nadal kojarzona jest z wysoką kulturą pracy, świetną elastycznością i szybkim przyspieszeniem. Sercem tej odmiany jest dwulitrowy, turbodoładowany silnik TFSI o mocy 245 KM i 370 Nm momentu obrotowego, który zapewnia sprint do „setki” w zaledwie 5,8 s (z quattro) lub 6,2 s (napęd na przód). Technologia COD (odłączanie cylindrów) i zaawansowany system termiczny pozwalają uzyskać realne spalanie 7,0–8,0 l/100 km w trasie i ok. 9 l w mieście, co jak na osiągi i masę pojazdu jest rezultatem znakomitym. Plusem tej wersji jest szeroka paleta wyposażenia: napęd quattro (opcjonalnie), bardzo dobrze działający automat S-Tronic, Virtual Cockpit, szerokie multimedia, fotele S-Line, zaawansowane LEDy i komplet systemów bezpieczeństwa, które czynią każdą podróż nie tylko komfortową, ale też niezwykle bezpieczną. Wnętrze Audi A4 B9 FL 45 TFSI ma sportowy charakter, bogatą personalizację, świetne spasowanie i wygłuszenie kabiny oraz topowe materiały. Wady tej wersji są jednak zbliżone do współczesnych TFSI: rozciągający się łańcuch rozrządu (wymiana lub kontrola co 100–120 tys. km, symptomy: grzechot na zimno, błędy synchronizacji), nagar na zaworach ssących (zalecane czyszczenie co 80–100 tys. km), sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i chłodnicy oleju. Awarie cewek i świec pojawiają się częściej przy przebiegach powyżej 70–90 tys. km. Przy intensywnej eksploatacji turbo wymaga regeneracji albo wymiany łożysk po ok. 180–220 tys. km. Nie poleca się montażu LPG (bezpośredni wtrysk). Typowe są błędy zaworu PCV (odma), a elektronika kabiny, choć niezawodna, bywa kosztowna w naprawie przy awarii podzespołów premium (np. kamery, MMI). Komfort jazdy, wyposażenie i dynamika pozostają na najwyższym poziomie – model idealny dla tych, którzy chcą połączyć emocje, ekologię i prestiż bez lęku przed kosztami serwisu benzynowego turbo.