AUDI A4 B9 FL 45 TFSI EVO 265KM MILD HYBRID DMTA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B9 FL 45 TFSI EVO 265KM (DMTA) mild hybrid to flagowa benzyna tej generacji, łącząca wszystko, co współczesna technika motoryzacyjna ma najlepszego: dynamiczną jednostkę TFSI, system COD (Cylinder On Demand), miękką hybrydę 12/48V i pakiet najnowszych asystentów bezpieczeństwa. Silnik 265 KM generuje aż 370 Nm i w połączeniu z napędem quattro rozpędza A4 do 100 km/h w 5,6 sekundy, dając doskonałą elastyczność i reagowanie na gaz nawet w trybie eco. System mild hybrid realnie obniża spalanie w cyklu miejskim do 7,0–8,0 l/100 km, w trasie można zejść poniżej 6,5 l, a hybryda zapewnia cichy, szybki restart i możliwość żeglowania z wyłączonym motorem. Wnętrze prezentuje się ekskluzywnie: szeroki ekran MMI, cyfrowy kokpit, opcja nawiewów z aromatyzacją, pełen pakiet ambient-light, nagłośnienie premium, systemy asystujące, skórzana tapicerka i sportowe detale. Główne plusy: sportowe osiągi, przemyślany system hybrydowy, komfort, adaptacyjne amortyzatory, precyzyjne prowadzenie i bardzo wysoka odporność mechaniki na zabiegi tuningowe (pod warunkiem regularnej obsługi serwisowej). Po stronie wad – typowy rozciągający się rozrząd (kontrola/fachowa wymiana co 100–120 tys. km), nagar na ssących (czyszczenie co 80–120 tys. km), szybkie zużycie cewek, świec (co 50–70 tys. km), sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy, chłodnicy, PCV. System mild hybrid wymaga inspekcji paska, baterii i sterownika co ok. 100 tys. km, a przy dynamicznej eksploatacji turbo wymaga serwisu po ok. 200 tys. km. Elektronika dopracowana, lecz wymaga aktualizacji i regularnej diagnostyki. Model nie poleca się do LPG – wtrysk bezpośredni i hybryda nie tolerują gazu. To samochód dla miłośników nowinek technicznych, premium i emocji, którzy nie uznają kompromisów w kwestii naturalnych osiągów.