AUDI A4 B9 FL 50 TDI CR 286KM DCPC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B9 FL 50 TDI CR 286KM z silnikiem DCPC to bezkompromisowy diesel klasy premium – topowy wariant dla osób szukających dynamiki, prestiżu i ogromnych przebiegów na jednym baku. Ten 3.0-litrowy sześciocylindrowy diesel biturbo generuje aż 286 KM i 620 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki trwa tu 5,0 s (z quattro), a elastyczność silnika i reakcja na gaz zaskakuje nawet zaprawionych kierowców sportowych sedanów. Audi zapewnia rewelacyjny komfort jazdy – adaptacyjne zawieszenie, pełny pakiet LED, Virtual Cockpit, wykończenie premium, full opcja asystentów, doskonały komfort w dłuższych trasach i totalne wyciszenie wnętrza. Plusem jest również podwójna turbina, która pozwala korzystać z pełni mocy w każdym zakresie obrotów oraz oszczędność na autostradzie – spalanie w trasie można utrzymać na poziomie 6,5–7,5 l/100 km, w mieście 8,5–9 l. Najważniejsze bolączki: konieczność bardzo regularnych serwisów (olej, filtry, AdBlue, wymiana paska rozrządu co 120–140 tys. km), regeneracja/serwis piezoelektrycznych wtryskiwaczy CR po 200–250 tys. km, szybkie zużycie sprzęgła/dwumasy w manualu (jeśli dotyczy), typowe dla diesli zapychanie DPF bez tras autostradowych oraz potencjalne awarie EGR i chłodnicy EGR. Typowe są wycieki oleju z okolic turbo i uszczelek po większych przebiegach oraz konieczność wymiany oleju w skrzyni S-Tronic (co 60 tys. km). Elektronika auta bardzo rozbudowana, lecz dopracowana: sporadyczne błędy czujników komfortu, AdBlue lub parkowania. Model 50 TDI 286KM polecany jest entuzjastom dalekich podróży i flotom premium – gwarantuje prestiż, osiągi, oszczędność i ponadprzeciętną wytrzymałość (przy regularnej, nie najtańszej obsłudze).