Najnowocześniejsza, flagowa wersja diesla – Audi A4 B9 FL 50 TDI V6 EVO 286KM mild hybrid (DMG) – kierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Motor 3.0 V6 EVO z systemem miękkiej hybrydy 48V rozwija 286 KM i 620 Nm, co pozwala uzyskać poziom osiągów zarezerwowany dotąd dla modeli sportowych. Sprint do setki w 5,0 s, błyskawiczna reakcja na gaz i rekordowa elastyczność. Mild hybrid umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem, cichy restart i obniża spalanie o ok. 0,5 l/100 km względem standardowych V6. Realnie: miasto ok. 7,9–8,8 l, trasa 6,3–7,2 l. Plusy tej odmiany: niesamowity komfort na adaptacyjnym zawieszeniu, luksusowe wnętrze (MMI+, Audi Connect, skóra, wentylowane fotele, ambient, LED, komplet asystentów), wzór pracy na autostradzie i w mieście, odporność napędu na przebiegi powyżej 400 tys. km. Z typowych minusów: utrzymanie mild hybrid (konieczność serwisu baterii 48V, paska i sterownika po ok. 100–140 tys. km), kosztowne naprawy układu SCR/AdBlue (błędy NOx, awarie pompki), regeneracja DPF przy miejskiej eksploatacji, typowe błędy czujników komfortu oraz konieczność regularnych serwisów S-Tronic. W samochodach użytkowanych intensywnie wymagany jest regularny serwis zawieszenia (tuleje, amory). Elektronika najwyższej klasy – komfort, bezpieczeństwo i łączność na topie segmentu (ew. błędy wymagają dedykowanej diagnostyki). Model polecany pasjonatom nowoczesnych technologii, flotom premium, amatorom dynamiki i osób oczekujących klasy premium w najlepszym wydaniu bez kompromisów.